
Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων και στις τέσσερις βασικές αγορές, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA). Η Ισπανία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη άνοδο 16,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,2%, την Ιταλία με 7,3% και τη Γαλλία με 5,8%.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μείωση 7,5%, φτάνοντας συνολικά τις 249.708 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο. Αυτή η πτώση οφείλεται στη μείωση κατά 9,5% των πωλήσεων βαρέων φορτηγών, ενώ τα μεσαία φορτηγά αυξήθηκαν κατά 3%. Αν και η Ισπανία και η Ιταλία παρέμειναν σε θετικό έδαφος με κέρδη 12% και 2,1%, αντίστοιχα, αυτό δεν αντιστάθμισε τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και στη Γαλλία (-4,3%).
Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16% σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 27.400 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).
Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για νέους αγοραστές βαν από την ΕΕ τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% στις 989.975 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Η αύξηση των μοντέλων βενζίνης (+7,5%) σταθεροποιείται, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα φορτηγά σημείωσαν απότομη πτώση 12,8%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών van μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.
Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά συνέχισαν να κυριαρχούν τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,3% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση κατά 7,3% από την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις φορτηγών με ηλεκτρική φόρτιση μειώθηκαν κατά 6,6%, με το μερίδιο αγοράς να παραμένει σταθερό σε σύγκριση με πέρυσι στο 2,2%. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα μοντέλα σε όλες τις χώρες ήταν μικτά: ενώ οι αγορές της Γερμανίας (+56,8%) και της Δανίας (+22,3%) αυξήθηκαν, δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τις μειώσεις στη Γαλλία (-58,4%) και στην Ολλανδία (-52,7%).
Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 14,3% σε 15,9%. Η Γερμανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο και αναπτύχθηκε κατά 11,4%, ενώ η Ιταλία αυξήθηκε κατά 72,9%, καθιστώντας την την τρίτη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο ισχύος. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική αγορά υποχώρησε κατά 10,8% με 514 τεμάχια εγγεγραμμένα. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 13,2% και πλέον αποτελούν μερίδιο 9,5%. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 19,4%, φτάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 66,6%, αυξημένο κατά 1,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ