
Μία προηγμένη εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, η οποία φαίνεται να ανατρέπει τα έως τώρα δεδομένα στη διενέργεια μετεωρολογικών προγνώσεων, αναπτύχθηκε πρόσφατα από τη Google.
Πρόκειται για το μοντέλο «GenCast» που επινοήθηκε από το DeepMind, το εργαστήριο έρευνας της Google για την τεχνητή νοημοσύνη με έδρα το Λονδίνο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Google, το εν λόγω μοντέλο επέδειξε καλύτερες ικανότητες πρόγνωσης από το σημερινό μοντέλο αναφοράς με ασύγκριτη ακρίβεια, που συμβάλλει στην προστασία της ανθρωπότητας από τις ολοένα πιο συχνές και σφοδρές κλιματικές καταστροφές.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προγνώσεων πραγματοποιεί αυτή τη στιγμή προγνώσεις για 35 χώρες και θεωρείται παγκόσμια αναφορά όσον αφορά τη μετεωρολογική ακρίβεια. Το «GenCast», όπως επισημαίνει η Google, ξεπερνάει την ακρίβεια των προγνώσεων του Κέντρου σε περισσότερο από το 97% των 1.320 κλιματικών καταστροφών που καταγράφηκαν το 2019, πάνω στις οποίες δοκιμάστηκαν τα δύο μοντέλα.
Το μοντέλο της Google, που αναπτύχθηκε σε διάστημα τεσσάρων δεκαετιών από το 1979 ως το 2018 με βάση ορισμένα δεδομένα -τη θερμοκρασία, την ταχύτητα του ανέμου και την ατομοσφαιρική πίεση- μπορεί να παράγει πρόγνωση για 15 ημέρες μέσα σε μόλις οκτώ λεπτά, έναντι ενός χρονικού διαστήματος ωρών, που ισχύει επί του παρόντος.
Η καινοτόμα εφαρμογή της Google αναμένεται να επιφέρει σημαντική πρόοδο και στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ασφάλειας, της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών. Με την ικανότητά της να παρέχει εξαιρετικά ακριβείς μετεωρολογικές προγνώσεις, η εφαρμογή μπορεί να βοηθήσει τα πλοία να σχεδιάσουν ασφαλέστερα δρομολόγια, αποφεύγοντας επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, που αποτελούν συχνή αιτία ατυχημάτων. Τέλος, το μοντέλο «GenCast» θα επιτρέψει στα πλοία να βελτιστοποιήσουν τα δρομολόγιά τους, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στο περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και συνεπώς στη μείωση των εκπομπών των πλοίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ