
Μία προηγμένη εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, η οποία φαίνεται να ανατρέπει τα έως τώρα δεδομένα στη διενέργεια μετεωρολογικών προγνώσεων, αναπτύχθηκε πρόσφατα από τη Google.
Πρόκειται για το μοντέλο «GenCast» που επινοήθηκε από το DeepMind, το εργαστήριο έρευνας της Google για την τεχνητή νοημοσύνη με έδρα το Λονδίνο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Google, το εν λόγω μοντέλο επέδειξε καλύτερες ικανότητες πρόγνωσης από το σημερινό μοντέλο αναφοράς με ασύγκριτη ακρίβεια, που συμβάλλει στην προστασία της ανθρωπότητας από τις ολοένα πιο συχνές και σφοδρές κλιματικές καταστροφές.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προγνώσεων πραγματοποιεί αυτή τη στιγμή προγνώσεις για 35 χώρες και θεωρείται παγκόσμια αναφορά όσον αφορά τη μετεωρολογική ακρίβεια. Το «GenCast», όπως επισημαίνει η Google, ξεπερνάει την ακρίβεια των προγνώσεων του Κέντρου σε περισσότερο από το 97% των 1.320 κλιματικών καταστροφών που καταγράφηκαν το 2019, πάνω στις οποίες δοκιμάστηκαν τα δύο μοντέλα.
Το μοντέλο της Google, που αναπτύχθηκε σε διάστημα τεσσάρων δεκαετιών από το 1979 ως το 2018 με βάση ορισμένα δεδομένα -τη θερμοκρασία, την ταχύτητα του ανέμου και την ατομοσφαιρική πίεση- μπορεί να παράγει πρόγνωση για 15 ημέρες μέσα σε μόλις οκτώ λεπτά, έναντι ενός χρονικού διαστήματος ωρών, που ισχύει επί του παρόντος.
Η καινοτόμα εφαρμογή της Google αναμένεται να επιφέρει σημαντική πρόοδο και στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ασφάλειας, της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών. Με την ικανότητά της να παρέχει εξαιρετικά ακριβείς μετεωρολογικές προγνώσεις, η εφαρμογή μπορεί να βοηθήσει τα πλοία να σχεδιάσουν ασφαλέστερα δρομολόγια, αποφεύγοντας επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, που αποτελούν συχνή αιτία ατυχημάτων. Τέλος, το μοντέλο «GenCast» θα επιτρέψει στα πλοία να βελτιστοποιήσουν τα δρομολόγιά τους, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στο περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και συνεπώς στη μείωση των εκπομπών των πλοίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ