
Mετά τις εκκλήσεις των BIMCO, ICS, Ινδίας, Μπανγκλαντές, Νορβηγίας και Πακιστάν, ο ΙΜΟ εξέδωσε έναν νέο οδηγό για την εφαρμογή των συμβάσεων Χονγκ Κονγκ και Βασιλείας αναφορικά με τις ανακυκλώσεις πλοίων.
H ΒΙΜCO στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει το ομιχλώδες τοπίο γύρω από τις δύο συμβάσεις, τονίζοντας πως θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πλοιοκτήτες και τα μέρη που δραστηριοποιούνται σύμφωνα με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν θα υποστούν κυρώσεις ως παραβίαση της Σύμβασης της Βασιλείας για τον έλεγχο της διασυνοριακής διακίνησης επικίνδυνων αποβλήτων και της διάθεσής τους.
Η δημοσίευση του προσωρινού αυτού οδηγού σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων του Χονγκ Κονγκ και της Βασιλείας όσον αφορά τη διασυνοριακή διακίνηση πλοίων που προορίζονται για ανακύκλωση παρέχει ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές προς τα κράτη-μέλη σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων ως εξής:
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βασιλείας θα πρέπει να εφαρμόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης της Βασιλείας αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει να εφαρµόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένου του Ban Amendment, εφόσον έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από αυτήν.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη τόσο της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ όσο και της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένων των συµβαλλόµενων µερών που έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από το Ban Amendment, δεν θα πρέπει να επηρεάζουν τις διασυνοριακές µετακινήσεις που πραγµατοποιούνται σύµφωνα µε τη Σύµβαση του Χονγκ Κονγκ.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό και θετικό βήμα, αλλά ο προσωρινός οδηγός του ΙΜΟ δεν θα επιλύσει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα συνονθύλευμα διαφορετικών κανονισμών, το οποίο μπορεί να προκαλέσει την επιβολή αντιφατικών απαιτήσεων στο ίδιο πλοίο», καταλήγει η BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ