
Mετά τις εκκλήσεις των BIMCO, ICS, Ινδίας, Μπανγκλαντές, Νορβηγίας και Πακιστάν, ο ΙΜΟ εξέδωσε έναν νέο οδηγό για την εφαρμογή των συμβάσεων Χονγκ Κονγκ και Βασιλείας αναφορικά με τις ανακυκλώσεις πλοίων.
H ΒΙΜCO στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει το ομιχλώδες τοπίο γύρω από τις δύο συμβάσεις, τονίζοντας πως θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πλοιοκτήτες και τα μέρη που δραστηριοποιούνται σύμφωνα με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν θα υποστούν κυρώσεις ως παραβίαση της Σύμβασης της Βασιλείας για τον έλεγχο της διασυνοριακής διακίνησης επικίνδυνων αποβλήτων και της διάθεσής τους.
Η δημοσίευση του προσωρινού αυτού οδηγού σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων του Χονγκ Κονγκ και της Βασιλείας όσον αφορά τη διασυνοριακή διακίνηση πλοίων που προορίζονται για ανακύκλωση παρέχει ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές προς τα κράτη-μέλη σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων ως εξής:
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βασιλείας θα πρέπει να εφαρμόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης της Βασιλείας αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει να εφαρµόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένου του Ban Amendment, εφόσον έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από αυτήν.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη τόσο της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ όσο και της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένων των συµβαλλόµενων µερών που έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από το Ban Amendment, δεν θα πρέπει να επηρεάζουν τις διασυνοριακές µετακινήσεις που πραγµατοποιούνται σύµφωνα µε τη Σύµβαση του Χονγκ Κονγκ.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό και θετικό βήμα, αλλά ο προσωρινός οδηγός του ΙΜΟ δεν θα επιλύσει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα συνονθύλευμα διαφορετικών κανονισμών, το οποίο μπορεί να προκαλέσει την επιβολή αντιφατικών απαιτήσεων στο ίδιο πλοίο», καταλήγει η BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου πλοίων διπλού καυσίμου του ομίλου Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανακοίνωση της MOL, η θυγατρική…
Στο κλαμπ των εταιρειών ελληνικών συμφερόντων που παραγγέλνουν μικρότερα containerships εισέρχεται και η Costamare. Πιο αναλυτικά, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία…
Σε μια σημαντική ανακάλυψη υδρογονανθράκων στα ύδατα της Βραζιλίας προχώρησε πρόσφατα o ενεργειακός κολοσσός BP. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η BP πραγματοποίησε γεωτρήσεις εξερεύνησης…
Επίσκεψη στο ναυπηγείο Hanwha Philly Shipyard πραγματοποίησαν αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης, λίγο πριν η Σεούλ και η Ουάσιγκτον καταλήξουν σε τελική εμπορική συμφωνία για…
Οι κινεζικές αρχές απομάκρυναν εσπευσμένα πάνω από 82.000 πολίτες από τα σπίτια τους στο Πεκίνο καθώς έκριναν πως κινδύνευαν ενόψει ισχυρών βροχοπτώσεων, μια εβδομάδα…
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ