
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Ναυτιλιακή Επιτροπή του Ελληνογαλλικού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, σε συνεργασία με το Cluster Maritime Français, διοργάνωσε συνέδριο την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024 με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας και του γαλλικού ναυτιλιακού cluster.
Το φόρουμ επικεντρώθηκε σε δύο θεματικές ενότητες. Η πρώτη αφορούσε τον ρόλο τον ναυπηγείων στο εξελισσόμενο περιβάλλον της ναυτιλίας ενώ στη δεύτερη αναλύθηκαν οι προκλήσεις και οι προοπτικές των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Στο συνέδριο χαιρετισμό απηύθυναν η Α.Ε. Laurence Auer, πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και ο Philippe Louis-Dreyfus, πρόεδρος της Louis Dreyfus Armateurs.

Στο πρώτο πάνελ συμμετείχαν οι Γιάννης Δράγνης, CEO τoυ Goldenport Group, Μιλιτιάδης Βαρβιτσιώτης, CEO των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Πάνος Ξενοκώστας, πρόεδρος και CEO της Onex Shipyards & Technologies, Farid Trad, Vice President Bunkering & Energy Transition της CMA CGM, Ειρήνη Αρβανιτάκη, Managing Director της Vessel Performance Solution και Γιώργος Ξηραδάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Συντονιστής ήταν ο Yannick Le Gourières, Managing Director, Head of Shipping & Offshore Finance-Americas, Credit Agricole CIB. Οι ομιλητές ανέφεραν ότι η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία αναβιώνει τα τελευταία χρόνια και η ικανότητά της να παραμείνει ανταγωνιστική, μέσω νέων επενδύσεων στην καινοτομία, θα πρέπει να αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για το σύνολο του κλάδου. Εν μέσω απουσίας κρατικών επιχορηγήσεων, όπως συμβαίνει στα ναυπηγικά κράτη της Ασίας, η άντληση κεφαλαίων κρίνεται ως ζωτικής σημασίας για την επόμενη μέρα, τόνισαν χαρακτηριστικά. Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για την ανάπτυξη του κλάδου, σε διεθνές επίπεδο, είναι η εύρεση κατάλληλα καταρτισμένων εργαζομένων.

Το δεύτερο συντόνισε η κ. Παγιέτ Παλαιολόγου, Senior Vice President BV M&O Division, East Europe, Mediterranean Sea, Middle East, Africa and India (EMA), Bureau Veritas και συμμετείχαν οι Κωνσταντίνος Καπετανάκης, Bunker Director της Star Bulk, Georges – Paul Perantzakis, Tεχνικός Διευθυντής της Dynacom Tankers Management, Kώστας Πολυδάκης, CEO, MM Marine Inc. Mercuria Energy Group και Κατερίνα Πρίφτη, Head of HSQE and DPA της Laskaridis Shipping. H διαθεσιμότητα και η ασφάλεια των ναυτιλιακών καυσίμων όπως επίσης και η ανάγκη εξοικείωσης των πληρωμάτων με αυτά, αναλύθηκαν, μεταξύ άλλων στο συγκεκριμένο πάνελ.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Tην είσοδό της στη διαχείριση bulk carriers επισημοποίησε η Element Shipmanagement, η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνταν στην αγορά των containerships. Αναλυτικότερα, όπως έκανε γνωστό…

Ένδειξη σταδιακής ομαλοποίησης στις εμπορικές ροές μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποτελεί η επανεμφάνιση αμερικανικών φορτίων σόγιας με τελικό προορισμό την κινεζική αγορά, μετά από…

Η θάλασσα καλεί — και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ενώνει τις δυνάμεις του για να φέρει τους νέους πιο κοντά σε έναν κόσμο…

Oι επενδύσεις στα Ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας εξελίσσονται σε έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς μετασχηματισμούς στον ελληνικό βιομηχανικό χώρο. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος…

Καθώς οι ΗΠΑ, η Κίνα και άλλες χώρες ανταγωνίζονται στο διάστημα, η ανάγκη για γρήγορες και συχνές επικοινωνιακές συνδέσεις με δορυφόρους που βρίσκονται σε…

Αύξηση 5,6% κατέγραψε η συμμετοχή των Panamaxes στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, την ίδια ώρα που τον αντίθετο δρόμο ακολούθησαν…

Η Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ενεργειακής μετάβασης, αναζητώντας νέες μεθόδους μείωσης των αέριων ρύπων. Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ανάρτηση της BRS Shipbrokers…

Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων, έργο που εκκρεμεί εδώ και 24…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ