
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Ναυτιλιακή Επιτροπή του Ελληνογαλλικού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, σε συνεργασία με το Cluster Maritime Français, διοργάνωσε συνέδριο την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024 με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας και του γαλλικού ναυτιλιακού cluster.
Το φόρουμ επικεντρώθηκε σε δύο θεματικές ενότητες. Η πρώτη αφορούσε τον ρόλο τον ναυπηγείων στο εξελισσόμενο περιβάλλον της ναυτιλίας ενώ στη δεύτερη αναλύθηκαν οι προκλήσεις και οι προοπτικές των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Στο συνέδριο χαιρετισμό απηύθυναν η Α.Ε. Laurence Auer, πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και ο Philippe Louis-Dreyfus, πρόεδρος της Louis Dreyfus Armateurs.
Στο πρώτο πάνελ συμμετείχαν οι Γιάννης Δράγνης, CEO τoυ Goldenport Group, Μιλιτιάδης Βαρβιτσιώτης, CEO των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Πάνος Ξενοκώστας, πρόεδρος και CEO της Onex Shipyards & Technologies, Farid Trad, Vice President Bunkering & Energy Transition της CMA CGM, Ειρήνη Αρβανιτάκη, Managing Director της Vessel Performance Solution και Γιώργος Ξηραδάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Συντονιστής ήταν ο Yannick Le Gourières, Managing Director, Head of Shipping & Offshore Finance-Americas, Credit Agricole CIB. Οι ομιλητές ανέφεραν ότι η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία αναβιώνει τα τελευταία χρόνια και η ικανότητά της να παραμείνει ανταγωνιστική, μέσω νέων επενδύσεων στην καινοτομία, θα πρέπει να αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για το σύνολο του κλάδου. Εν μέσω απουσίας κρατικών επιχορηγήσεων, όπως συμβαίνει στα ναυπηγικά κράτη της Ασίας, η άντληση κεφαλαίων κρίνεται ως ζωτικής σημασίας για την επόμενη μέρα, τόνισαν χαρακτηριστικά. Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για την ανάπτυξη του κλάδου, σε διεθνές επίπεδο, είναι η εύρεση κατάλληλα καταρτισμένων εργαζομένων.
Το δεύτερο συντόνισε η κ. Παγιέτ Παλαιολόγου, Senior Vice President BV M&O Division, East Europe, Mediterranean Sea, Middle East, Africa and India (EMA), Bureau Veritas και συμμετείχαν οι Κωνσταντίνος Καπετανάκης, Bunker Director της Star Bulk, Georges – Paul Perantzakis, Tεχνικός Διευθυντής της Dynacom Tankers Management, Kώστας Πολυδάκης, CEO, MM Marine Inc. Mercuria Energy Group και Κατερίνα Πρίφτη, Head of HSQE and DPA της Laskaridis Shipping. H διαθεσιμότητα και η ασφάλεια των ναυτιλιακών καυσίμων όπως επίσης και η ανάγκη εξοικείωσης των πληρωμάτων με αυτά, αναλύθηκαν, μεταξύ άλλων στο συγκεκριμένο πάνελ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ