
Το διυλιστήριο Dangote στη Νιγηρία έχει τη δυναμική να καταστήσει τη χώρα εξαγωγέα πετρελαϊκών παραγώγων, με τον αντίκτυπο για τα δεξαμενόπλοια να διαφαίνεται «βαρυσήμαντος».
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Drewry υπογραμμίζει ότι, εντός του 2025, το διυλιστήριο θα αγγίξει το 85% της παραγωγικής του ικανότητας, περιορίζοντας σημαντικά τις ανάγκες εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων της Νιγηρίας. Η χώρα της δυτικής Αφρικής είθισται να εισάγει παράγωγα πετρελαίου από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Με τη ζήτηση για τα ταξίδια αυτά σχεδόν να εκμηδενίζεται, ο αντίκτυπος στην πτώση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκτιμάται στα 28 έως 30 LR1s.
Την ίδια ώρα, η πλήρης παραγωγική ικανότητα του διυλιστηρίου ξεπερνά κατά πολύ τις ενεργειακές ανάγκες της Νιγηρίας, ανοίγοντας έτσι την «πόρτα» των εξαγωγών. Πιθανότερο προορισμό αποτελεί η Ευρώπη, η οποία θα προτιμήσει τα φορτία της Νιγηρίας έναντι της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, ελέω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εφόσον αυτά πληρούν τα κριτήρια ποιότητάς της.
Η γενικότερη εικόνα έχει ως εξής: Ο συνδυασμός της πτώσης εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων από πλευράς Νιγηρίας και της ανόδου εξαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων πάλι από την πλευρά της Νιγηρίας προς την Ευρώπη αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για LR1 tankers κατά 34 πλοία.
Σε ένα δεύτερο σενάριο, εκείνο όπου η ποιότητα των παραγόμενων παραγώγων πετρελαίου δεν πληροί τα ευρωπαϊκά κριτήρια, οι ποσότητες θα κατευθυνθούν προς την Ασία, με τον αντίκτυπο στη ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια να είναι έντονος μεν, λιγότερο «σφοδρός» δε, και να εκτιμάται στα 22 LR1s.
Σε κάθε περίπτωση, το διυλιστήριο Dangote φέρνει πονοκεφάλους στα δεξαμενόπλοια, και δη τα product tankers, και αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση της ζήτησής τους. Δεδομένου ότι τη διετία 2025 και 2026 θα λάβουν χώρα παραδόσεις νέων πλοίων, οι ναύλοι θα βρεθούν υπό πίεση, υπογραμμίζει η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ