
Το διυλιστήριο Dangote στη Νιγηρία έχει τη δυναμική να καταστήσει τη χώρα εξαγωγέα πετρελαϊκών παραγώγων, με τον αντίκτυπο για τα δεξαμενόπλοια να διαφαίνεται «βαρυσήμαντος».
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Drewry υπογραμμίζει ότι, εντός του 2025, το διυλιστήριο θα αγγίξει το 85% της παραγωγικής του ικανότητας, περιορίζοντας σημαντικά τις ανάγκες εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων της Νιγηρίας. Η χώρα της δυτικής Αφρικής είθισται να εισάγει παράγωγα πετρελαίου από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Με τη ζήτηση για τα ταξίδια αυτά σχεδόν να εκμηδενίζεται, ο αντίκτυπος στην πτώση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκτιμάται στα 28 έως 30 LR1s.
Την ίδια ώρα, η πλήρης παραγωγική ικανότητα του διυλιστηρίου ξεπερνά κατά πολύ τις ενεργειακές ανάγκες της Νιγηρίας, ανοίγοντας έτσι την «πόρτα» των εξαγωγών. Πιθανότερο προορισμό αποτελεί η Ευρώπη, η οποία θα προτιμήσει τα φορτία της Νιγηρίας έναντι της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, ελέω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εφόσον αυτά πληρούν τα κριτήρια ποιότητάς της.
Η γενικότερη εικόνα έχει ως εξής: Ο συνδυασμός της πτώσης εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων από πλευράς Νιγηρίας και της ανόδου εξαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων πάλι από την πλευρά της Νιγηρίας προς την Ευρώπη αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για LR1 tankers κατά 34 πλοία.
Σε ένα δεύτερο σενάριο, εκείνο όπου η ποιότητα των παραγόμενων παραγώγων πετρελαίου δεν πληροί τα ευρωπαϊκά κριτήρια, οι ποσότητες θα κατευθυνθούν προς την Ασία, με τον αντίκτυπο στη ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια να είναι έντονος μεν, λιγότερο «σφοδρός» δε, και να εκτιμάται στα 22 LR1s.
Σε κάθε περίπτωση, το διυλιστήριο Dangote φέρνει πονοκεφάλους στα δεξαμενόπλοια, και δη τα product tankers, και αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση της ζήτησής τους. Δεδομένου ότι τη διετία 2025 και 2026 θα λάβουν χώρα παραδόσεις νέων πλοίων, οι ναύλοι θα βρεθούν υπό πίεση, υπογραμμίζει η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ