
Το διυλιστήριο Dangote στη Νιγηρία έχει τη δυναμική να καταστήσει τη χώρα εξαγωγέα πετρελαϊκών παραγώγων, με τον αντίκτυπο για τα δεξαμενόπλοια να διαφαίνεται «βαρυσήμαντος».
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Drewry υπογραμμίζει ότι, εντός του 2025, το διυλιστήριο θα αγγίξει το 85% της παραγωγικής του ικανότητας, περιορίζοντας σημαντικά τις ανάγκες εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων της Νιγηρίας. Η χώρα της δυτικής Αφρικής είθισται να εισάγει παράγωγα πετρελαίου από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Με τη ζήτηση για τα ταξίδια αυτά σχεδόν να εκμηδενίζεται, ο αντίκτυπος στην πτώση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκτιμάται στα 28 έως 30 LR1s.
Την ίδια ώρα, η πλήρης παραγωγική ικανότητα του διυλιστηρίου ξεπερνά κατά πολύ τις ενεργειακές ανάγκες της Νιγηρίας, ανοίγοντας έτσι την «πόρτα» των εξαγωγών. Πιθανότερο προορισμό αποτελεί η Ευρώπη, η οποία θα προτιμήσει τα φορτία της Νιγηρίας έναντι της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, ελέω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εφόσον αυτά πληρούν τα κριτήρια ποιότητάς της.
Η γενικότερη εικόνα έχει ως εξής: Ο συνδυασμός της πτώσης εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων από πλευράς Νιγηρίας και της ανόδου εξαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων πάλι από την πλευρά της Νιγηρίας προς την Ευρώπη αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για LR1 tankers κατά 34 πλοία.
Σε ένα δεύτερο σενάριο, εκείνο όπου η ποιότητα των παραγόμενων παραγώγων πετρελαίου δεν πληροί τα ευρωπαϊκά κριτήρια, οι ποσότητες θα κατευθυνθούν προς την Ασία, με τον αντίκτυπο στη ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια να είναι έντονος μεν, λιγότερο «σφοδρός» δε, και να εκτιμάται στα 22 LR1s.
Σε κάθε περίπτωση, το διυλιστήριο Dangote φέρνει πονοκεφάλους στα δεξαμενόπλοια, και δη τα product tankers, και αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση της ζήτησής τους. Δεδομένου ότι τη διετία 2025 και 2026 θα λάβουν χώρα παραδόσεις νέων πλοίων, οι ναύλοι θα βρεθούν υπό πίεση, υπογραμμίζει η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ