
Η κόντρα για την κορυφή στα routes Ασίας προς Βόρεια Αμερική συνεχίζεται δυναμική στη ναυτιλία γραμμών. Όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Alphaliner, 562 πλοία δραστηριοποιούνται σε routes μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής. Τα πλοία αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 5,37 εκατ. TEUs και συνεπώς αποτελούν άνοδο της τάξεως του 4,2% έναντι του Νοεμβρίου του 2023.
Ειδικότερα, το 17% του παγκόσμιου στόλου δραστηριοποιείται σε τέτοια routes. Μονάχα στα routes Ασίας-Ευρώπης καταγράφονται περισσότερα πλοία, καθώς σε αυτά θεωρείται πως δραστηριοποιείται το 24% του παγκόσμιου στόλου.
Παράλληλα, παρότι ένα στα πέντε πλοία του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται υπό τη διαχείριση της MSC, μόλις το 8,2% των πλοίων που δραστηριοποιούνται σε routes Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής βρίσκονται υπό τη διαχείριση του κολοσσού τακτικών γραμμών. Το γεγονός αυτό τοποθετεί την κορυφαία liner εταιρεία (σε όρους μεταφορικής ικανότητας στόλου) στην έκτη θέση της κούρσας για την κορυφή των συγκεκριμένων routes.
Από την άλλη, η CMA CGM είναι εκείνη που οδηγεί την κούρσα με ποσοστό 13,2%, ενώ η Maersk ακολουθεί κατά πόδας (13,1%). Τρίτος «διαγωνιζόμενος» η COSCO με ποσοστό 12,9%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ