
Η κόντρα για την κορυφή στα routes Ασίας προς Βόρεια Αμερική συνεχίζεται δυναμική στη ναυτιλία γραμμών. Όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Alphaliner, 562 πλοία δραστηριοποιούνται σε routes μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής. Τα πλοία αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 5,37 εκατ. TEUs και συνεπώς αποτελούν άνοδο της τάξεως του 4,2% έναντι του Νοεμβρίου του 2023.
Ειδικότερα, το 17% του παγκόσμιου στόλου δραστηριοποιείται σε τέτοια routes. Μονάχα στα routes Ασίας-Ευρώπης καταγράφονται περισσότερα πλοία, καθώς σε αυτά θεωρείται πως δραστηριοποιείται το 24% του παγκόσμιου στόλου.
Παράλληλα, παρότι ένα στα πέντε πλοία του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται υπό τη διαχείριση της MSC, μόλις το 8,2% των πλοίων που δραστηριοποιούνται σε routes Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής βρίσκονται υπό τη διαχείριση του κολοσσού τακτικών γραμμών. Το γεγονός αυτό τοποθετεί την κορυφαία liner εταιρεία (σε όρους μεταφορικής ικανότητας στόλου) στην έκτη θέση της κούρσας για την κορυφή των συγκεκριμένων routes.
Από την άλλη, η CMA CGM είναι εκείνη που οδηγεί την κούρσα με ποσοστό 13,2%, ενώ η Maersk ακολουθεί κατά πόδας (13,1%). Τρίτος «διαγωνιζόμενος» η COSCO με ποσοστό 12,9%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ