
Η κόντρα για την κορυφή στα routes Ασίας προς Βόρεια Αμερική συνεχίζεται δυναμική στη ναυτιλία γραμμών. Όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Alphaliner, 562 πλοία δραστηριοποιούνται σε routes μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής. Τα πλοία αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 5,37 εκατ. TEUs και συνεπώς αποτελούν άνοδο της τάξεως του 4,2% έναντι του Νοεμβρίου του 2023.
Ειδικότερα, το 17% του παγκόσμιου στόλου δραστηριοποιείται σε τέτοια routes. Μονάχα στα routes Ασίας-Ευρώπης καταγράφονται περισσότερα πλοία, καθώς σε αυτά θεωρείται πως δραστηριοποιείται το 24% του παγκόσμιου στόλου.
Παράλληλα, παρότι ένα στα πέντε πλοία του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται υπό τη διαχείριση της MSC, μόλις το 8,2% των πλοίων που δραστηριοποιούνται σε routes Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής βρίσκονται υπό τη διαχείριση του κολοσσού τακτικών γραμμών. Το γεγονός αυτό τοποθετεί την κορυφαία liner εταιρεία (σε όρους μεταφορικής ικανότητας στόλου) στην έκτη θέση της κούρσας για την κορυφή των συγκεκριμένων routes.
Από την άλλη, η CMA CGM είναι εκείνη που οδηγεί την κούρσα με ποσοστό 13,2%, ενώ η Maersk ακολουθεί κατά πόδας (13,1%). Τρίτος «διαγωνιζόμενος» η COSCO με ποσοστό 12,9%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένας ακόμα τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG εγκαινιάστηκε πρόσφατα στη Γερμανία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών ενέργειας της χώρας. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 29…
Εξίσου ενεργός στην προσπάθεια για την αποανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου είναι και η επιβατηγός ναυτιλία, τόσο για πορθμεία όσο και για κρουαζιερόπλοια. Πλέον, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ