
Αβέβαιο παραμένει το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και η διαφαινόμενη επιβολή δασμών από τον Ντόναλτ Τραμπ, σε συνάρτηση με την πιθανή άρση των εκούσιων περικοπών της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+, ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά.
Βάσει των εκτιμήσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (IMF), η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2025 και κατά 3,3% το 2026, με την επιβραδυμένη ανάπτυξη σε χώρες-κλειδιά όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία να εγείρει ανησυχίες.
Στο μέτωπο της αγοράς πετρελαίου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει αύξηση της προσφοράς του αργού κατά 0,6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 και εν συνεχεία κατά 2,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2025, με την απόφαση του OPEC+ σχετικά με τις περικοπές να παραμένει ερωτηματικό.
Από την άλλη πλευρά, ο IEA αναμένει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά 0,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2024 και κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025, με την ασιατική αγορά να επιμένει στην ανοδική της πορεία.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της BIMCO, πολλά θα εξαρτηθούν από την επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στην Ερυθρά Θάλασσα και το πότε εκείνη θα λάβει χώρα, καθώς ενδεχόμενη μείωση των αποστάσεων αναμένεται να ασκήσει καθοδική πίεση στη ζήτηση της αγοράς.
Crude tankers
Η BIMCO προβλέπει μια ανεπαίσθητη ενίσχυση του ισοζυγίου προσφοράς-ζήτησης στην αγορά των crude tankers για το 2025 και ακολούθως αποδυνάμωση το 2026, ελέω αναδιάταξης των routes.
Όσον αφορά τον στόλο των crude tankers, εκείνος αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 1,3% το 2025 και κατά 2,1% το 2026, γεγονός που αντικατοπτρίζει το περιορισμένο orderbook.
Product tankers
Σύμφωνα με την έκθεση της BIMCO, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης εκτιμάται ότι θα αποδυναμωθεί ελαφρώς το 2025 και περισσότερο το 2026, καθώς ο στόλος των product tankers αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς.
Ενδεικτικά, ο στόλος των product tankers αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,7% το 2025 και κατά 7,3% το 2026, καθώς η αγορά θα υποδεχτεί ένα μεγάλο κύμα παραδόσεων νεότευκτων πλοίων, λόγω του αυξημένου orderbook.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ