
Η εποχικότητα δεν έχει φέρει την αναμενόμενη αναπτέρωση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια, με την αγορά να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις και τη ζήτηση να είναι νωχελική παρά τις αισιόδοξες εκτιμήσεις για το μέλλον.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, τα Aframaxes είναι εκείνα που αντιμετωπίζουν τις περισσότερες προκλήσεις (τουλάχιστον στο μέτωπο των crude tankers). Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, η ζήτηση για τονομίλια Aframaxes διαμορφώθηκε σε κατά 2,5% χαμηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2023. Η ζήτηση για Suezmaxes είναι περίπου ίδια ενώ εκείνη για VLCCs λίγο αυξημένη.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται αφενός σε πτώση των εξαγωγών ρωσικού αργού αλλά και στην εύφλεκτη γεωπολιτική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα. Η αναδιάταξη των routes γύρω από το Ακρωτήρι Καλής Ελπίδος ωθεί τους ναυλωτές να προτιμούν τα VLCCs έναντι των μικρότερων μεγεθών δεξαμενόπλοιων.
Παράλληλα, η εικόνα στα clean tankers είναι αρκετά περίπλοκη. Μια πρώτη ανάγνωση, βάσει της Gibson, δείχνει σημαντική άνοδο των τονομιλίων των LR2 tankers, σταθερότητα στα MR, και πτωτικές τάσεις στα LR1 και Handy. Ωστόσο, η άνοδος των τονομιλίων των LR2s έλαβε κυρίως χώρα τους πρώτους πέντε μήνες του 2024. Έπειτα, η ζήτηση βρέθηκε σε πτωτική πορεία, εξέλιξη που μεταξύ άλλων οφείλεται στη στροφή ορισμένων crude tankers να μεταφέρουν πετρελαϊκά παράγωγα.
Το τι μέλλει γενέσθαι στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα εξαρτηθεί από πληθώρα παραγόντων. Συγκεκριμένα, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν η κινεζική όρεξη για αργό πετρέλαιο, η επόμενη μέρα για τις συγκρούσεις σε Μέση Ανατολή και Ανατολική Ευρώπη, καθώς και στη στρατηγική που θα χαράξει ο OPEC+ εφεξής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ