
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή απόδοση και στη βιωσιμότητα. Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., το πλοίο αυτό βαπτίστηκε στο Ρότερνταμ, στις 13 Νοεμβρίου 2024, και προορίζεται για την υποστήριξη των επιχειρήσεων της Shell στην περιοχή ZARA (Zeebrugge, Αμβέρσα, Ρότερνταμ και Άμστερνταμ).
Το συγκεκριμένο πλοίο συνδυάζει την εμπειρία της LNG Shipping, που προέρχεται από τη λειτουργία του LNG London, με καινοτόμες τεχνολογίες, που μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Η πρόωσή του επιτυγχάνεται υβριδικά, καθώς είναι εξοπλισμένο τόσο με μπαταρίες από την Corvus ‒ως πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στους ηλεκτρικούς κινητήρες‒ όσο και με κινητήρα διπλού καυσίμου που τροφοδοτείται είτε με LNG είτε με ντίζελ (ή βιοντίζελ). Αποτελεί το πρώτο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς που ενσωματώνει τεχνολογία μπαταριών και δυνατότητα σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς. Μία συστοιχία μπαταριών 500 kWh επιτρέπει την πλεύση για 30 λεπτά, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές κατά τη διάρκεια των ελιγμών ή της πρόσδεσης.
Μία από τις καινοτομίες του είναι η δυνατότητα ανάκτησης του εξατμιζόμενου φυσικού αερίου (boil-off gas) για να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, αυξάνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα του συστήματος.
Η κατασκευή του πλοίου συντονίστηκε από την RMK Marine, ενώ κορυφαίοι προμηθευτές συνεισέφεραν με εξειδικευμένα συστήματα. Το πλοίο σχεδιάστηκε από την INEC (International Naval Engineering Consultants). Επιπλέον, κορυφαίοι προμηθευτές συνέβαλαν στον εξοπλισμό του, καθιστώντας το πλοίο πρότυπο τεχνολογικής καινοτομίας στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ