
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση και την επαναεριοποίηση του υδρογόνου για βιομηχανική χρήση. Οι δύο διεργασίες αλληλοϋποστηρίζονται, μειώνοντας την ανάγκη για επιπλέον ενεργειακή κατανάλωση. Η συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών επισημοποιήθηκε κατά την παρουσία του βασιλιά της Ολλανδίας και της υπουργού Κλιματικής Πολιτικής, Σόφι Χέρμανς, στη Νορβηγία.
Το υγρό υδρογόνο παράγεται στη Νορβηγία από υδροηλεκτρική ενέργεια και μεταφέρεται στο λιμάνι του Άμστερνταμ μέσω εξειδικευμένων πλοίων που διατηρούν τη θερμοκρασία στους -253°C. Στον τερματικό σταθμό της Ecolog, το υγρό υδρογόνο αεριοποιείται μέσω μιας διαδικασίας εξάτμισης, η οποία αξιοποιεί τη θερμική ενέργεια του περιβάλλοντος.
Αυτή η αεριοποίηση δεν εξυπηρετεί μόνο τη μετατροπή του υδρογόνου σε βιομηχανικά χρήσιμη μορφή, αλλά παράγει και ένα σημαντικό ποσό ενέργειας. Η ενέργεια αυτή είναι η θερμότητα που παράγεται από τη θερμοκρασιακή μεταβολή του υδρογόνου κατά την επαναεριοποίησή του και, αντί να σπαταληθεί, χρησιμοποιείται στρατηγικά για την ψύξη του CO₂ προκειμένου να υγροποιηθεί σε θερμοκρασία περίπου ίση με -78°C, μια θερμοκρασία πολύ υψηλότερη από αυτήν του υγρού υδρογόνου.
Η Tata Steel, σε συνεργασία με την Ecolog και άλλους εταίρους, εφαρμόζει αυτή την προσέγγιση στην παραγωγή χάλυβα, όπου ακόμα και στις εγκαταστάσεις Green Steel της πρώτης παράγονται μικρές ποσότητες CO₂. Το δεσμευμένο CO₂ υγροποιείται χρησιμοποιώντας την ψυχρή ενέργεια της αεριοποίησης του υδρογόνου και μεταφέρεται με πλοία στη Νορβηγία, όπου αποθηκεύεται μόνιμα σε γεωλογικούς σχηματισμούς από τη Horisont Energi. Παράλληλα, το επαναεριοποιημένο υδρογόνο διοχετεύεται μέσω αγωγών στη βιομηχανία, όπου χρησιμοποιείται σε ενεργειακές εφαρμογές, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο υψηλής αποδοτικότητας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ