
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση και την επαναεριοποίηση του υδρογόνου για βιομηχανική χρήση. Οι δύο διεργασίες αλληλοϋποστηρίζονται, μειώνοντας την ανάγκη για επιπλέον ενεργειακή κατανάλωση. Η συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών επισημοποιήθηκε κατά την παρουσία του βασιλιά της Ολλανδίας και της υπουργού Κλιματικής Πολιτικής, Σόφι Χέρμανς, στη Νορβηγία.
Το υγρό υδρογόνο παράγεται στη Νορβηγία από υδροηλεκτρική ενέργεια και μεταφέρεται στο λιμάνι του Άμστερνταμ μέσω εξειδικευμένων πλοίων που διατηρούν τη θερμοκρασία στους -253°C. Στον τερματικό σταθμό της Ecolog, το υγρό υδρογόνο αεριοποιείται μέσω μιας διαδικασίας εξάτμισης, η οποία αξιοποιεί τη θερμική ενέργεια του περιβάλλοντος.
Αυτή η αεριοποίηση δεν εξυπηρετεί μόνο τη μετατροπή του υδρογόνου σε βιομηχανικά χρήσιμη μορφή, αλλά παράγει και ένα σημαντικό ποσό ενέργειας. Η ενέργεια αυτή είναι η θερμότητα που παράγεται από τη θερμοκρασιακή μεταβολή του υδρογόνου κατά την επαναεριοποίησή του και, αντί να σπαταληθεί, χρησιμοποιείται στρατηγικά για την ψύξη του CO₂ προκειμένου να υγροποιηθεί σε θερμοκρασία περίπου ίση με -78°C, μια θερμοκρασία πολύ υψηλότερη από αυτήν του υγρού υδρογόνου.
Η Tata Steel, σε συνεργασία με την Ecolog και άλλους εταίρους, εφαρμόζει αυτή την προσέγγιση στην παραγωγή χάλυβα, όπου ακόμα και στις εγκαταστάσεις Green Steel της πρώτης παράγονται μικρές ποσότητες CO₂. Το δεσμευμένο CO₂ υγροποιείται χρησιμοποιώντας την ψυχρή ενέργεια της αεριοποίησης του υδρογόνου και μεταφέρεται με πλοία στη Νορβηγία, όπου αποθηκεύεται μόνιμα σε γεωλογικούς σχηματισμούς από τη Horisont Energi. Παράλληλα, το επαναεριοποιημένο υδρογόνο διοχετεύεται μέσω αγωγών στη βιομηχανία, όπου χρησιμοποιείται σε ενεργειακές εφαρμογές, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο υψηλής αποδοτικότητας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ