
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση και την επαναεριοποίηση του υδρογόνου για βιομηχανική χρήση. Οι δύο διεργασίες αλληλοϋποστηρίζονται, μειώνοντας την ανάγκη για επιπλέον ενεργειακή κατανάλωση. Η συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών επισημοποιήθηκε κατά την παρουσία του βασιλιά της Ολλανδίας και της υπουργού Κλιματικής Πολιτικής, Σόφι Χέρμανς, στη Νορβηγία.
Το υγρό υδρογόνο παράγεται στη Νορβηγία από υδροηλεκτρική ενέργεια και μεταφέρεται στο λιμάνι του Άμστερνταμ μέσω εξειδικευμένων πλοίων που διατηρούν τη θερμοκρασία στους -253°C. Στον τερματικό σταθμό της Ecolog, το υγρό υδρογόνο αεριοποιείται μέσω μιας διαδικασίας εξάτμισης, η οποία αξιοποιεί τη θερμική ενέργεια του περιβάλλοντος.
Αυτή η αεριοποίηση δεν εξυπηρετεί μόνο τη μετατροπή του υδρογόνου σε βιομηχανικά χρήσιμη μορφή, αλλά παράγει και ένα σημαντικό ποσό ενέργειας. Η ενέργεια αυτή είναι η θερμότητα που παράγεται από τη θερμοκρασιακή μεταβολή του υδρογόνου κατά την επαναεριοποίησή του και, αντί να σπαταληθεί, χρησιμοποιείται στρατηγικά για την ψύξη του CO₂ προκειμένου να υγροποιηθεί σε θερμοκρασία περίπου ίση με -78°C, μια θερμοκρασία πολύ υψηλότερη από αυτήν του υγρού υδρογόνου.
Η Tata Steel, σε συνεργασία με την Ecolog και άλλους εταίρους, εφαρμόζει αυτή την προσέγγιση στην παραγωγή χάλυβα, όπου ακόμα και στις εγκαταστάσεις Green Steel της πρώτης παράγονται μικρές ποσότητες CO₂. Το δεσμευμένο CO₂ υγροποιείται χρησιμοποιώντας την ψυχρή ενέργεια της αεριοποίησης του υδρογόνου και μεταφέρεται με πλοία στη Νορβηγία, όπου αποθηκεύεται μόνιμα σε γεωλογικούς σχηματισμούς από τη Horisont Energi. Παράλληλα, το επαναεριοποιημένο υδρογόνο διοχετεύεται μέσω αγωγών στη βιομηχανία, όπου χρησιμοποιείται σε ενεργειακές εφαρμογές, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο υψηλής αποδοτικότητας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ