
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα υπονομεύσει την οικονομική ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο.
Εν μέσω διάχυτης αβεβαιότητας στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα, μετά την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, ο οποίος είχε προαναγγείλει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας την επιβολή δασμών 60% στα κινεζικά προϊόντα και τουλάχιστον 10% στις υπόλοιπες εισαγωγές, ο διευθυντής του τμήματος Ασίας-Ειρηνικού του ΔΝΤ, Κρίσνα Σρινιβάσαν, δήλωσε κατά τη διάρκεια πρόσφατου συνεδρίου ότι η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν συστημικό κίνδυνο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τρίτης 19 Νοεμβρίου του ΔΝΤ, η επιβολή νέων αμερικανικών δασμών, σε συνδυασμό με την αύξηση από τον περασμένο Οκτώβριο των ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσε να υπονομεύσει τις οικονομικές προοπτικές της Ασίας, η οποία θεωρείται η κινητήριος δύναμη της παγκόσμιας ανάπτυξης. Οι νέοι δασμοί αναμένεται να προκαλέσουν αντίποινα κατά της Δύσης, που θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους και κατ’ επέκταση σε διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Συνεπώς, η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς ο διαφαινόμενος περιορισμός της εξαγωγικής δραστηριότητας των ασιατικών χωρών θα αποτελέσει «τροχοπέδη» για το παγκόσμιο εμπόριο και ενδεχομένως θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ. Σε αυτό το σενάριο, η Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα αναγκαστεί να συσφίξει τη νομισματική της πολιτική, επηρεάζοντας τις διεθνείς ροές κεφαλαίων και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, εν μέσω των ήδη δυσοίωνων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της τελευταίας έκθεσης του ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη προβλέπεται να αγγίξει το 3,2% τόσο το 2024 όσο και το 2025, όντας ασθενέστερη από εκείνη των χωρών της Ασίας, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 4,6% για φέτος και στο 4,4% για το επόμενο έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ