
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα υπονομεύσει την οικονομική ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο.
Εν μέσω διάχυτης αβεβαιότητας στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα, μετά την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, ο οποίος είχε προαναγγείλει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας την επιβολή δασμών 60% στα κινεζικά προϊόντα και τουλάχιστον 10% στις υπόλοιπες εισαγωγές, ο διευθυντής του τμήματος Ασίας-Ειρηνικού του ΔΝΤ, Κρίσνα Σρινιβάσαν, δήλωσε κατά τη διάρκεια πρόσφατου συνεδρίου ότι η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν συστημικό κίνδυνο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τρίτης 19 Νοεμβρίου του ΔΝΤ, η επιβολή νέων αμερικανικών δασμών, σε συνδυασμό με την αύξηση από τον περασμένο Οκτώβριο των ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσε να υπονομεύσει τις οικονομικές προοπτικές της Ασίας, η οποία θεωρείται η κινητήριος δύναμη της παγκόσμιας ανάπτυξης. Οι νέοι δασμοί αναμένεται να προκαλέσουν αντίποινα κατά της Δύσης, που θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους και κατ’ επέκταση σε διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Συνεπώς, η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς ο διαφαινόμενος περιορισμός της εξαγωγικής δραστηριότητας των ασιατικών χωρών θα αποτελέσει «τροχοπέδη» για το παγκόσμιο εμπόριο και ενδεχομένως θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ. Σε αυτό το σενάριο, η Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα αναγκαστεί να συσφίξει τη νομισματική της πολιτική, επηρεάζοντας τις διεθνείς ροές κεφαλαίων και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, εν μέσω των ήδη δυσοίωνων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της τελευταίας έκθεσης του ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη προβλέπεται να αγγίξει το 3,2% τόσο το 2024 όσο και το 2025, όντας ασθενέστερη από εκείνη των χωρών της Ασίας, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 4,6% για φέτος και στο 4,4% για το επόμενο έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ