
Σε «μήλον της έριδος» για συνολικά έντεκα εταιρείες έχει εξελιχθεί ο λιμένας Grand Faw στο Ιράκ, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Διώρυγας του Σουέζ για τη μεταφορά φορτίων από την Ασία στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται δηλώσεις του Farhan al-Fartousi, γενικού διευθυντή της ιρακινής General Company for Ports, έντεκα εταιρείες διεκδικούν τη διαχείριση του λιμένα, με την τελική απόφαση να αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025.
Ειδικότερα, ανάμεσα στις διεκδικήτριες εταιρείες δεσπόζουν οι ακόλουθες: China Merchants Port Group, Evergreen, CMA CGM, MSC, Adani Group, ICTSI, Cosco, ABM Global Shipping.
Ο εν λόγω λιμένας κατασκευάστηκε από τη νοτιοκορεατική Daewoo Engineering & Construction και διαθέτει πέντε αποβάθρες. Επιπλέον, αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2028, με τη μέγιστη χωρητικότητά του να ανέρχεται στα 3,5 εκατ. TEUs.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το Ιράκ εκκίνησε το 2023 ένα έργο ύψους $17 δισ. , προκειμένου να συνδέσει σιδηροδρομικώς και οδικώς τον λιμένα με την Τουρκία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ