
Η αποανθρακοποίηση με τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) δεν αποτελεί μια δικαιολογία για να συνεχίζεται η παραγωγή υδρογονανθράκων, αλλά μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες και να συνεχιστεί η οικονομική δραστηριότητα και η καθημερινότητα στις κοινωνίες. Αυτό είναι και το νόημα της μεγάλης επένδυσης που θα επιτρέψει στον Πρίνο την ασφαλή αποθήκευση CO2 και θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες.
Το μήνυμα αυτό έστειλε ο Μαθιός Ρήγας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Energean, μιλώντας στη διάρκεια συζήτησης που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της Διάσκεψης COP29 για το κλίμα.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι η ανάγκη για αξιόπιστη ενέργεια, με επίκεντρο την παραγωγή φυσικού αερίου, εντείνεται, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα της Αιγύπτου, η οποία ταλαιπωρείται από διακοπές στην ηλεκτροδότηση ακριβώς λόγω της έλλειψης φυσικού αερίου που την χαρακτηρίζει.
«Η Energean καλύπτει πάνω από το 50% των αναγκών του Ισραήλ σε φυσικό αέριο», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Energean, χαρακτηρίζοντας την περίπτωση της χώρας ως επιτυχημένο παράδειγμα απεξάρτησης από τις εισαγωγές και επίτευξης ενεργειακής αυτάρκειας, με άξονα τη λήψη έγκαιρων αποφάσεων. «Για να προχωρούν οι επενδύσεις, απαιτούνται γρήγορες αποφάσεις από τις κυβερνήσεις, μακριά από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, όπως ισχύει στο Ισραήλ. Επίσης, πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρο και σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο.
Χαρακτηριστική εδώ είναι η περίπτωση της Αιγύπτου όπου οι φορολογικοί συντελεστές παραμένουν αμετάβλητοι εδώ και περίπου 100 χρόνια», ανέφερε ο κ. Ρήγας. Για να προσθέσει ότι, όταν υπάρχει όραμα, όπως στην περίπτωση του έργου για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, οι αρμόδιες αρχές ανταποκρίνονται και φροντίζουν για την έγκαιρη αδειοδότηση και την διασφάλιση των απαραίτητων χρηματοδοτήσεων για την υλοποίηση.
Τόνισε τέλος, ότι η Energean υπήρξε η πρώτη εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης υδρογονανθράκων στον κόσμο, η οποία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019 δεσμεύθηκε για το Net Zero, για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών αερίων των θερμοκηπίων έως το 2050.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Θλίψη σκόρπισε η είδηση της απώλειας 47χρονης ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας, όταν παρασύρθηκε από φορτηγό κατά την έξοδό της από E/Γ-Ο/Γ πλοίο. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ