
Τη δυνατότητα δημιουργίας και τα σημαντικά οφέλη μιας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών (ECA) των πλοίων στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό εξετάζει πρόσφατη μελέτη του International Council on Clean Transportation (ICCT).
Ειδικότερα, βάσει της μελέτης του ICCT, η προτεινόμενη ECA θα περιλαμβάνει τις πλήρεις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιρλανδίας, της Ισλανδίας, των Νήσων Φερόε και της Γροιλανδίας, με στόχο τη μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας, ιδίως των οξειδίων του θείου (SOx), των οξειδίων του αζώτου (NOx) και των αιωρούμενων σωματιδίων (PM2.5).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η επιβολή αυστηρότερων απαιτήσεων για τις εκπομπές των πλοίων θα συμβάλει ώστε να αποφευχθούν 2.900-4.300 πρόωροι θάνατοι και να εξοικονομηθούν 19-29 δισ. ευρώ σε δαπάνες στον τομέα της υγείας, μεταξύ των ετών 2030 και 2050.
Βέβαια, εκτός από τα οφέλη για την υγεία, η μελέτη υποστηρίζει ότι η δημιουργία της ECA στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό θα μπορούσε να διαδραματίσει καίριο ρόλο στην προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας. Ενδεικτικά, η προτεινόμενη ζώνη περιλαμβάνει περισσότερες από 1.500 θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές, 17 σημαντικούς οικότοπους θαλάσσιων θηλαστικών και 148 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα μελέτη θα κατατεθεί στην επιτροπή προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος του IMO και θα συνδράμει στις προσπάθειες δημιουργίας μιας ECA στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ