
Αντιμέτωπη με πρωτοφανείς προκλήσεις φέρεται να παραμένει η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι υποχωρούν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, τα οποία απέχουν πολύ από την εικόνα του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου, οι ναύλοι των LNGCs μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. σημείωσαν εβδομαδιαία πτώση $2.000 (πλέον ανέρχονται σε $20.000/ημέρα) ανατολικά του Σουέζ, ενώ παρέμειναν σταθεροί δυτικά του Σουέζ (στα $12.000/ημέρα).
Υπογραμμίζεται ότι, ένα έτος πριν, οι ναύλοι των LNG carriers ανατολικά του Σουέζ ανέρχονταν σε περίπου $150.000 ανά ημέρα, ενώ δυτικά του Σουέζ σε περίπου $160.000 ανά ημέρα.
Παράλληλα, σε χαμηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι και στην αγορά χρονοναυλώσεων. Συγκεκριμένα, το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. σε συμβόλαια διάρκειας ενός έτους σημείωσε πτώση $1.000/ημέρα την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τη Fearnleys. Πλέον ανέρχεται σε $29.000/ημέρα, έναντι περίπου $80.000 ένα έτος πριν. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και τον Σεπτέμβριο οι ναύλοι παρέμεναν στα επίπεδα των $60.000, με το μεγάλο μέρος της πτώσης να σημειώνεται τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ