
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ICTSI, Enrique Razon Jr., κατηγόρησε τη Maersk για την καθυστέρηση της ιδιωτικοποίησης της προβλήτας 2 του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Durban (DCT) στη Νότια Αφρική.
Σε πρόσφατη δήλωσή του, ο επικεφαλής της ICTSI σημείωσε ότι, αφού απέτυχε να υποβάλει ισχυρή προσφορά, η Maersk «αντ’ αυτού προσπαθεί να καθυστερήσει και να σταματήσει τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τα δικαστήρια».
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση έχει καθυστερήσει μετά την έκδοση ασφαλιστικών μέτρων από δικαστήριο της Νότιας Αφρικής στις 9 Οκτωβρίου κατά της επιλογής της ICTSI από την Transnet SOC Ltd. ως εταίρου. Η κρατική Transnet, τον Ιούλιο του 2023, είχε ανακηρύξει την ICTSI ως προτιμώμενο υποψήφιο για την 25ετή κοινοπραξία ανάπτυξης και λειτουργίας της προβλήτας.
Η APM Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk, που συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία χωρίς να τα καταφέρει, αμφισβήτησε την απόφαση της Transnet, υποστηρίζοντας ότι η αξιολόγηση της φερεγγυότητας της ICTSI ήταν παράτυπη, γεγονός που θα έπρεπε να έχει αποκλείσει την εταιρεία με έδρα τις Φιλιππίνες από τη διαδικασία επιλογής του διαγωνισμού.
Από την πλευρά του, ο Razon υποστηρίζει ότι η διαδικασία ήταν καθ’ όλα διαφανής και ότι οι κινήσεις της APM Terminals υποβαθμίζουν τις προοπτικές ανάκαμψης του λιμένα, καθιστώντας δύσκολο το έργο οποιουδήποτε άλλου εταίρου επιθυμεί να επενδύσει στον τερματικό. Ο επικεφαλής της ICTSI κατηγορεί τη Maersk για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά της Νότιας Αφρικής από τότε που εξαγόρασε τη SAF Marine, πριν από 20 χρόνια, και τονίζει με καυστικό ύφος ότι ο ναυτιλιακός γίγαντας «είναι απελπισμένος και επιχειρεί να περιορίσει την πρόσβαση ενός ανεξάρτητου διαχειριστή τερματικού σταθμού στην αγορά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ