
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ICTSI, Enrique Razon Jr., κατηγόρησε τη Maersk για την καθυστέρηση της ιδιωτικοποίησης της προβλήτας 2 του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Durban (DCT) στη Νότια Αφρική.
Σε πρόσφατη δήλωσή του, ο επικεφαλής της ICTSI σημείωσε ότι, αφού απέτυχε να υποβάλει ισχυρή προσφορά, η Maersk «αντ’ αυτού προσπαθεί να καθυστερήσει και να σταματήσει τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τα δικαστήρια».
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση έχει καθυστερήσει μετά την έκδοση ασφαλιστικών μέτρων από δικαστήριο της Νότιας Αφρικής στις 9 Οκτωβρίου κατά της επιλογής της ICTSI από την Transnet SOC Ltd. ως εταίρου. Η κρατική Transnet, τον Ιούλιο του 2023, είχε ανακηρύξει την ICTSI ως προτιμώμενο υποψήφιο για την 25ετή κοινοπραξία ανάπτυξης και λειτουργίας της προβλήτας.
Η APM Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk, που συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία χωρίς να τα καταφέρει, αμφισβήτησε την απόφαση της Transnet, υποστηρίζοντας ότι η αξιολόγηση της φερεγγυότητας της ICTSI ήταν παράτυπη, γεγονός που θα έπρεπε να έχει αποκλείσει την εταιρεία με έδρα τις Φιλιππίνες από τη διαδικασία επιλογής του διαγωνισμού.
Από την πλευρά του, ο Razon υποστηρίζει ότι η διαδικασία ήταν καθ’ όλα διαφανής και ότι οι κινήσεις της APM Terminals υποβαθμίζουν τις προοπτικές ανάκαμψης του λιμένα, καθιστώντας δύσκολο το έργο οποιουδήποτε άλλου εταίρου επιθυμεί να επενδύσει στον τερματικό. Ο επικεφαλής της ICTSI κατηγορεί τη Maersk για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά της Νότιας Αφρικής από τότε που εξαγόρασε τη SAF Marine, πριν από 20 χρόνια, και τονίζει με καυστικό ύφος ότι ο ναυτιλιακός γίγαντας «είναι απελπισμένος και επιχειρεί να περιορίσει την πρόσβαση ενός ανεξάρτητου διαχειριστή τερματικού σταθμού στην αγορά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσκεψη στον Λιμένα Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ο μεγαλομέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε., κύριος Ιβάν Σαββίδης, όπου συναντήθηκε με στελέχη της εταιρείας και ενημερώθηκε για τα επόμενα…
Η κορυφαία διοργάνωση γκολφ για τη ναυτιλία επιστρέφει ξανά, προσφέροντας έναν συνδυασμό αθλητισμού και επιχειρηματικότητας σε ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών. Το Glyfada Greek Maritime…
Επιθεωρητές της υπηρεσίας του ΟΗΕ για την επιτήρηση των πυρηνικών (IAEA, Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας – ΔΟΑΕ) εισήλθαν στο Ιράν με τη συγκατάθεση του…
Ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ναυπήγησης ενός καινοτόμου LNG carrier ανακοίνωσε η Minerva Gas. Συγκεκριμένα, βάσεις σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Σάββατο…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq, Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα…
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο των ΗΠΑ για δεύτερη φορά έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στην παγκόσμια οικονομική σφαίρα, συμπεριλαμβανομένης και της…
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ