
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ICTSI, Enrique Razon Jr., κατηγόρησε τη Maersk για την καθυστέρηση της ιδιωτικοποίησης της προβλήτας 2 του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Durban (DCT) στη Νότια Αφρική.
Σε πρόσφατη δήλωσή του, ο επικεφαλής της ICTSI σημείωσε ότι, αφού απέτυχε να υποβάλει ισχυρή προσφορά, η Maersk «αντ’ αυτού προσπαθεί να καθυστερήσει και να σταματήσει τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τα δικαστήρια».
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση έχει καθυστερήσει μετά την έκδοση ασφαλιστικών μέτρων από δικαστήριο της Νότιας Αφρικής στις 9 Οκτωβρίου κατά της επιλογής της ICTSI από την Transnet SOC Ltd. ως εταίρου. Η κρατική Transnet, τον Ιούλιο του 2023, είχε ανακηρύξει την ICTSI ως προτιμώμενο υποψήφιο για την 25ετή κοινοπραξία ανάπτυξης και λειτουργίας της προβλήτας.
Η APM Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk, που συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία χωρίς να τα καταφέρει, αμφισβήτησε την απόφαση της Transnet, υποστηρίζοντας ότι η αξιολόγηση της φερεγγυότητας της ICTSI ήταν παράτυπη, γεγονός που θα έπρεπε να έχει αποκλείσει την εταιρεία με έδρα τις Φιλιππίνες από τη διαδικασία επιλογής του διαγωνισμού.
Από την πλευρά του, ο Razon υποστηρίζει ότι η διαδικασία ήταν καθ’ όλα διαφανής και ότι οι κινήσεις της APM Terminals υποβαθμίζουν τις προοπτικές ανάκαμψης του λιμένα, καθιστώντας δύσκολο το έργο οποιουδήποτε άλλου εταίρου επιθυμεί να επενδύσει στον τερματικό. Ο επικεφαλής της ICTSI κατηγορεί τη Maersk για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά της Νότιας Αφρικής από τότε που εξαγόρασε τη SAF Marine, πριν από 20 χρόνια, και τονίζει με καυστικό ύφος ότι ο ναυτιλιακός γίγαντας «είναι απελπισμένος και επιχειρεί να περιορίσει την πρόσβαση ενός ανεξάρτητου διαχειριστή τερματικού σταθμού στην αγορά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ