
Καθώς οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία βαίνουν ολοένα μειούμενες, αναγκάζοντας τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια να υπολειτουργούν, οι εισαγωγές άνθρακα της χώρας της Λατινικής Αμερικής φαίνεται να βιώνουν μια άνευ προηγουμένου ανάκαμψη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, η Βραζιλία εκτιμάται ότι θα εισαγάγει περίπου 900.000 τόνους θερμικού άνθρακα τον Νοέμβριο. Εφόσον οι εκτιμήσεις επαληθευτούν, πρόκειται για τριπλάσια ποσότητα σε σχέση με τον μέχρι στιγμής μηνιαίο μέσο όρο του 2024.
Η εν λόγω εκτίμηση βασίζεται στο γεγονός ότι η εκτεταμένη περίοδος ξηρασίας έχει περιορίσει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας σε χαμηλά τριετίας. Ενδεικτικά, ενώ η παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας ανέρχεται κατά μέσο όρο περίπου στις 40 τεραβατώρες τον μήνα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, τον Σεπτέμβριο περιορίστηκε σε μόλις 28,7 τεραβατώρες, σύμφωνα με στοιχεία της Ember.
Την ίδια ώρα, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνεται, με τις κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας να έχουν ήδη αυξήσει τις εισαγωγές LNG στα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη του 2021, υποδεικνύοντας ότι μια απότομη ενίσχυση της παρουσίας των ορυκτών καυσίμων στην εξίσωση της ηλεκτροπαραγωγής της χώρας διαφαίνεται το επόμενο διάστημα.
Πάντως, αξίζει να τονιστεί ότι η ενίσχυση της παρουσίας των ορυκτών καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα θα επιφέρει αύξηση των εκπομπών άνθρακα του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας της Βραζιλίας, οι οποίες βρίσκονται ήδη στο υψηλότερο επίπεδο από το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ