
Με νέες απαιτήσεις θα έρθουν αντιμέτωπα τα πλοία που προσεγγίζουν λιμένες στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, και δη εκείνους της Καλιφόρνια, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή του ο DNV υπογραμμίζει τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα, οι οποίες εστιάζονται κυρίως στα δεξαμενόπλοια και στα Ro-Ro πλοία.
Ο κανονισμός «At Berth» του 2007 αρχικά αφορούσε containerships, επιβατηγά πλοία και reefers και στο επίκεντρο βρίσκονταν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου, σωματιδίων και αντιδραστικών οργανικών αερίων. Τέθηκε σε ισχύ το 2014 και επεκτάθηκε το 2020, προκειμένου να περιλαμβάνει την υποχρέωση αναφοράς της επίσκεψης κάθε ποντοπόρου πλοίου από τον διαχειριστή του, καθώς και τον διαχειριστή του τερματικού που επισκέπτεται στην Καλιφόρνια.
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο κανονισμός επεκτείνεται περαιτέρω και επιδρά στα δεξαμενόπλοια που επισκέπτονται τερματικούς στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς και τα Ro-Ro που επισκέπτονται οποιονδήποτε λιμένα της Καλιφόρνια. Από το 2027, η συνθήκη που ισχύει για τα Ro-Ro θα ισχύει και για τα δεξαμενόπλοια.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου δεν έχουν περιορισμούς αναφορικά με τις εκπομπές τους, όμως είναι υπόχρεα από το 2023 να αναφέρουν οποιαδήποτε επίσκεψη σε λιμένα.
Προκειμένου ένα πλοίο ή λοιπά μέρη που υπόκεινται στο συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο να είναι σύμμορφο με τον κανονισμό, δίνονται οι ακόλουθες εναλλακτικές:
· Σύνδεση των πλοίων με συστήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά.
· Χρήση ενός συστήματος ελέγχου εκπομπών ρύπων που έχει εγκριθεί από το CARB (California Air Resources Board). Επί του παρόντος διερευνάται η αξιοποίηση ενός τέτοιου συστήματος που έχει σχεδιαστεί για φορτηγίδες σε δεξαμενόπλοια.
· Συμμετοχή σε Ταμείο Εξυγίανσης (εναλλακτική για την οποία απαιτείται να πληρούνται κάποια κριτήρια).
· Επιλογή εναλλακτικών καυσίμων (π.χ. LNG).
· Κάποια άλλη καινοτόμα τεχνολογική λύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ