
Η Σουηδία ακύρωσε 13 έργα αιολικών πάρκων κατά μήκος των ακτών της στη Βαλτική Θάλασσα λόγω των επιπτώσεών τους στις αμυντικές δυνατότητες της χώρας, ανακοίνωσε η Σουηδέζα υπουργός Περιβάλλοντος.
Οι άδειες κατασκευής αυτών των υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακλήθηκαν επειδή «θα είχαν μη αποδεκτό αντίκτυπο» στην άμυνα της σκανδιναβικής χώρας, εξήγησε η υπουργός Ρομίνα Πουρμοχτάρι σε συνέντευξη Τύπου.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά τη δημοσίευση μελέτης που διεξήχθη από τις ένοπλες δυνάμεις την οποία δημοσίευσε το δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο SVT την περασμένη Παρασκευή. Η μελέτη δείχνει ότι αυτά τα έργα θα μπορούσαν να διαταράξουν σημαντικά τους αισθητήρες της σουηδικής άμυνας στη Βαλτική.
Οι πύργοι και τα περιστρεφόμενα πτερύγια των ανεμογεννητριών εκπέμπουν ήχους ραντάρ και προκαλούν μια σειρά από άλλες παρεμβολές, ιδιαίτερα υποβρύχιες.
Εν όψει της «σοβαρής κατάστασης ασφαλείας που βιώνει αυτή τη στιγμή η Σουηδία, τα αμυντικά συμφέροντα πρέπει να βαρύνουν περισσότερο στην ζυγαριά», υπογράμμισε ο υπουργός Άμυνας Πολ Γιόνσον στη συνέντευξη Τύπου.
Τα 13 υπεράκτια αιολικά πάρκα, αν παρέμεναν, θα μείωναν κατά το ήμισυ τον χρόνο για τον εντοπισμό πυραυλικών επιθέσεων, από δύο σε ένα λεπτό, εξήγησε.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η σχετική εγγύτητα του «αυστηρά στρατιωτικοποιημένου» ρωσικού θύλακα Καλίνινγκραντ ήταν ένα «βασικό σημείο» στην απόφαση που έλαβε η σουηδική κυβέρνηση.
Οι εντάσεις στην περιοχή έχουν αυξηθεί μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022. Μια νέα στρατιωτική βάση του ΝΑΤΟ άνοιξε στο Ρόστοκ της βόρειας Γερμανίας, με στόχο τον συντονισμό των δυνάμεων κρατών μελών της Συμμαχίας στην περιοχή απέναντι από τη Ρωσία.
Ταυτόχρονα, οι ενεργειακές ανάγκες από ανανεώσιμες πηγές είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων.
Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στη Σουηδία θα μπορούσε να φτάσει τουλάχιστον τις 300 τεραβατώρες (TWh) έως το 2045, διπλάσιο από το σημερινό επίπεδο, σύμφωνα με υπόμνημα που συμβουλεύτηκε το Γαλλικό Πρακτορείο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ