
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι η τεχνολογία του βοηθητικού συστήματος αυτόνομης πλοήγησης (SAS) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK.
Το SAS αποτελεί ένα εν μέρει αυτόνομο σύστημα πλοήγησης. Σκοπός χρήσης του είναι η βελτιστοποίηση της πλοήγησης μέσω προηγμένων τεχνολογιών, όπως η σύνθεση δεδομένων από διαφορετικούς αισθητήρες και η αποδοτική χρήση ναυτικών χαρτών. Τα δεδομένα των αισθητήρων που συντίθενται από ραντάρ, κάμερες, συστήματα AIS και GPS προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης γύρω από το πλοίο.
Με αυτά τα δεδομένα, το SAS αναπτύσσει λειτουργίες εντοπισμού άλλων σκαφών και εμποδίων. Σε συνδυασμό με τους ηλεκτρονικούς ναυτικούς χάρτες (ENC) και την ανάλυση των υπαρχουσών καιρικών συνθηκών, το σύστημα υποστηρίζει τη λήψη καλύτερα ενημερωμένων αποφάσεων πλοήγησης. Παράλληλα, αξιολογεί τον κίνδυνο σύγκρουσης ή προσάραξης, προσφέροντας ταυτόχρονα προτάσεις για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Με τον τρόπο αυτόν, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια.
Με την εμπειρία του σε έργα αυτόνομων τεχνολογιών, ο νηογνώμονας ClassNK αξιολόγησε την πιστοποίηση των προτύπων που καθορίζονται στις «Κατευθυντήριες Γραμμές για την Αυτοματοποιημένη/Αυτόνομη Πλοήγηση Πλοίων». Παράλληλα, ο ClassNK βρίσκεται σε φάση πιστοποίησης της τεχνολογίας του εν λόγω συστήματος, βάσει των «Κατευθυντήριων Γραμμών για Πιστοποίηση Τεχνολογίας», διασφαλίζοντας ότι το σύστημα SAS πληροί όλες τις προδιαγραφές για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ