
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι η τεχνολογία του βοηθητικού συστήματος αυτόνομης πλοήγησης (SAS) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK.
Το SAS αποτελεί ένα εν μέρει αυτόνομο σύστημα πλοήγησης. Σκοπός χρήσης του είναι η βελτιστοποίηση της πλοήγησης μέσω προηγμένων τεχνολογιών, όπως η σύνθεση δεδομένων από διαφορετικούς αισθητήρες και η αποδοτική χρήση ναυτικών χαρτών. Τα δεδομένα των αισθητήρων που συντίθενται από ραντάρ, κάμερες, συστήματα AIS και GPS προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης γύρω από το πλοίο.
Με αυτά τα δεδομένα, το SAS αναπτύσσει λειτουργίες εντοπισμού άλλων σκαφών και εμποδίων. Σε συνδυασμό με τους ηλεκτρονικούς ναυτικούς χάρτες (ENC) και την ανάλυση των υπαρχουσών καιρικών συνθηκών, το σύστημα υποστηρίζει τη λήψη καλύτερα ενημερωμένων αποφάσεων πλοήγησης. Παράλληλα, αξιολογεί τον κίνδυνο σύγκρουσης ή προσάραξης, προσφέροντας ταυτόχρονα προτάσεις για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Με τον τρόπο αυτόν, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια.
Με την εμπειρία του σε έργα αυτόνομων τεχνολογιών, ο νηογνώμονας ClassNK αξιολόγησε την πιστοποίηση των προτύπων που καθορίζονται στις «Κατευθυντήριες Γραμμές για την Αυτοματοποιημένη/Αυτόνομη Πλοήγηση Πλοίων». Παράλληλα, ο ClassNK βρίσκεται σε φάση πιστοποίησης της τεχνολογίας του εν λόγω συστήματος, βάσει των «Κατευθυντήριων Γραμμών για Πιστοποίηση Τεχνολογίας», διασφαλίζοντας ότι το σύστημα SAS πληροί όλες τις προδιαγραφές για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ