
Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενσωμάτωση της πυρηνικής τεχνολογίας στις θαλάσσιες μεταφορές, ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS παρουσιάζει τη χρήση προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία, με επίκεντρο έναν μικρό αρθρωτό αντιδραστήρα (Small Modular Reactor ‒ SMR) υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένου με αέριο (HTGR). Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Herbert Engineering Corporation (HEC), εξετάζει την επίδραση του αντιδραστήρα HTGR στον σχεδιασμό και στις λειτουργικές επιδόσεις ενός τυπικού πλοίου μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 145.000 κ.μ.
Ο αντιδραστήρας υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένος με αέριο (HTGR), βασίζεται στη χρήση αερίου ως μέσου ψύξης, συνήθως ήλιο, και λειτουργεί σε θερμοκρασίες που φτάνουν από 750 έως 950°C. Το ήλιο, ως ψυκτικό μέσο, προσφέρει υψηλή θερμοδυναμική αποδοτικότητα και είναι χημικά αδρανές, διασφαλίζοντας την ασφάλεια του συστήματος. Η τεχνολογία HTGR χρησιμοποιεί σφαιρίδια καυσίμου τύπου TRISO, τα οποία αποτελούνται από μικρά σωματίδια πυρηνικού καυσίμου (ουρανίου, πλουτωνίου ή θορίου) που περιβάλλονται από πολλαπλά κεραμικά στρώματα, διασφαλίζοντας την ασφαλή και μακροχρόνια χρήση τους.
Τα πλοία μεταφοράς LNG που χρησιμοποιούν HTGR μπορούν να επωφεληθούν από μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυξημένες ταχύτητες διέλευσης. Η τεχνολογία δεν απαιτεί ανεφοδιασμό για περίπου έξι χρόνια, καθιστώντας τη λειτουργία των πλοίων πιο αποδοτική και ασφαλή. Επίσης, τοποθετώντας τον αντιδραστήρα στο πίσω μέρος του πλοίου και τις μπαταρίες στην εμπρόσθια θέση, όπου βρίσκονται οι σημερινές δεξαμενές καυσίμου, επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους και ενισχύεται η σταθερότητα του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων ανάμεσα στη Nippon Steel και την αμερικανική κυβέρνηση, η ιαπωνική χαλυβουργία ολοκλήρωσε την εξαγορά της US Steel. Σύμφωνα με…
«Εάν προκύψει κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ – που είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο – θα επηρεάσει όλη την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο την…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Την ακύρωση δύο παραγγελιών για παγοθραυστικά από τη ρωσική Zvezda αξίας $3,54 δισ. ανακοίνωσε ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος Samsung Heavy Industries. Το ναυπηγείο Zvezda…
Η Caterpillar παρουσίασε τον νέο CAT C32B Commercial, εκκινώντας μια νέα εποχή στην κατηγορία των επαγγελματικών ναυτικών κινητήρων. Στόχος του νέου C32B είναι να…
Η ναυτιλιακή εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk ανακοίνωσε σήμερα ότι σταματά προσωρινά τον ελλιμενισμό των πλοίων της στο ισραηλινό λιμάνι της Χάιφα εν μέσω έντασης…
Στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους έως 250 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο ποσό τα 200 εκατ. ευρώ και διάρκεια επτά ετών προχωράει η Aegean.…
Καθώς η σύγκρουση ανάμεσα στο Ισραήλ και το Ιράν κλιμακώνεται, η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις που διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ