
Σημαντική χρηματοδότηση ύψους σχεδόν $1 δισ. σε διάστημα τριών ετών για την ολοκλήρωση της κατασκευής της ναυαρχίδας του πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού στόλου της χώρας προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός.
Το πλοίο, που αναμένεται να ονομαστεί «Rossiya», θα είναι το κύριο και ενδεχομένως το μοναδικό πλοίο της κλάσης Leader. Θα είναι διπλάσιο σε ισχύ από οποιοδήποτε προηγούμενο πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό και θα υποστηρίζεται από μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 120 MW.
Το «Rossiya» θα συμβάλει καθοριστικά στο άνοιγμα της ναυσιπλοΐας όλο τον χρόνο στην Αρκτική. Με πλάτος 48 μ., το πλοίο έχει σχεδιαστεί προκειμένου να διευκολύνει τη ναυσιπλοΐα LNG carriers και tankers σε συνθήκες πάγου στην περιοχή.
Η κατασκευή του πλοίου ξεκίνησε στο ναυπηγείο Zvezda τον Ιούλιο του 2020, αλλά έκτοτε η πρόοδος είναι μικρή. Νωρίτερα φέτος η ημερομηνία παράδοσης μετατέθηκε από το 2027 στο 2030, ενώ επί του παρόντος έχει ολοκληρωθεί περίπου το 15-20% της κατασκευής του πλοίου.
Με τις ευρωπαϊκές αγορές να αποτελούν όλο και περισσότερο «απαγορευμένη ζώνη» για το ρωσικό πετρέλαιο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο μετά τις δυτικές κυρώσεις, το παγοθραυστικό της σειράς Leader θα είναι απαραίτητο για την εξαγωγή πόρων στην Ασία, ιδίως στην Κίνα, κατά τους χειμερινούς μήνες. Συνολικά, η Atomflot, διαχειρίστρια του κύριου στόλου παγοθραυστικών της Ρωσίας, σχεδιάζει να στείλει 17 παγοθραυστικά στο Βόρειο Πέρασμα μέχρι το 2030, δεκατρία πυρηνοκίνητα και τέσσερα συμβατικά, προκειμένου να διατηρήσει τη θαλάσσια οδό ανοιχτή όλο τον χρόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ