
Σημαντική χρηματοδότηση ύψους σχεδόν $1 δισ. σε διάστημα τριών ετών για την ολοκλήρωση της κατασκευής της ναυαρχίδας του πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού στόλου της χώρας προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός.
Το πλοίο, που αναμένεται να ονομαστεί «Rossiya», θα είναι το κύριο και ενδεχομένως το μοναδικό πλοίο της κλάσης Leader. Θα είναι διπλάσιο σε ισχύ από οποιοδήποτε προηγούμενο πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό και θα υποστηρίζεται από μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 120 MW.
Το «Rossiya» θα συμβάλει καθοριστικά στο άνοιγμα της ναυσιπλοΐας όλο τον χρόνο στην Αρκτική. Με πλάτος 48 μ., το πλοίο έχει σχεδιαστεί προκειμένου να διευκολύνει τη ναυσιπλοΐα LNG carriers και tankers σε συνθήκες πάγου στην περιοχή.
Η κατασκευή του πλοίου ξεκίνησε στο ναυπηγείο Zvezda τον Ιούλιο του 2020, αλλά έκτοτε η πρόοδος είναι μικρή. Νωρίτερα φέτος η ημερομηνία παράδοσης μετατέθηκε από το 2027 στο 2030, ενώ επί του παρόντος έχει ολοκληρωθεί περίπου το 15-20% της κατασκευής του πλοίου.
Με τις ευρωπαϊκές αγορές να αποτελούν όλο και περισσότερο «απαγορευμένη ζώνη» για το ρωσικό πετρέλαιο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο μετά τις δυτικές κυρώσεις, το παγοθραυστικό της σειράς Leader θα είναι απαραίτητο για την εξαγωγή πόρων στην Ασία, ιδίως στην Κίνα, κατά τους χειμερινούς μήνες. Συνολικά, η Atomflot, διαχειρίστρια του κύριου στόλου παγοθραυστικών της Ρωσίας, σχεδιάζει να στείλει 17 παγοθραυστικά στο Βόρειο Πέρασμα μέχρι το 2030, δεκατρία πυρηνοκίνητα και τέσσερα συμβατικά, προκειμένου να διατηρήσει τη θαλάσσια οδό ανοιχτή όλο τον χρόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ