
Με την αμμωνία να αναδεικνύεται σε σημαντικό υποψήφιο για το μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων, η Alfa Laval ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι σε θέση να προμηθεύσει τα πρώτα συστήματα πρόωσης που θα χρησιμοποιούν αμμωνία. Η εν λόγω εταιρεία επιθυμεί να επιταχύνει την ολοκλήρωση αυτών των συστημάτων, καθώς μπορεί να εκμεταλλευτεί τη μέχρι σήμερα εκτεταμένη εμπειρία της σε εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο και η μεθανόλη.
Πιο συγκεκριμένα, η Alfa Laval έχει ήδη παραδώσει δύο δοκιμαστικά συστήματα στην ελβετική εταιρεία σχεδιασμού κινητήρων WinGD, τα οποία περιλαμβάνουν ένα σύστημα βαλβίδων καυσίμου και ένα σύστημα επεξεργασίας εξαερισμού. Ο στόχος είναι η επικύρωση του σχεδιασμού του συστήματος προμήθειας καυσίμου Alfa Laval FCM Ammonia μέχρι το τέλος του 2024, με την πρώτη παράδοση ναυτιλιακού συστήματος να αναμένεται το 2025.
Το σύστημα Alfa Laval FCM Ammonia είναι σχεδιασμένο για την ασφαλή και αξιόπιστη διαχείριση της αμμωνίας ως καυσίμου. Αυτό περιλαμβάνει ειδικούς μηχανισμούς για τη ρύθμιση της ροής του καυσίμου και την αποφυγή διαρροών, καθώς και συστήματα ελέγχου για την παρακολούθηση και την άμεση διαχείριση επικίνδυνων καταστάσεων. Η Alfa Laval επικεντρώνεται επίσης στην ανάπτυξη συστημάτων που διαχειρίζονται την εξαέρωση και τον καθαρισμό αερίων για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων που θα χρησιμοποιούν αμμωνία.
Στο πλαίσιο ενός μνημονίου συνεργασίας (MoU), η Alfa Laval συνεργάζεται με τη WinGD, το American Bureau of Shipping (ABS) και την K Shipbuilding (KSB), για να προωθήσουν τις απαραίτητες τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν τον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς MR το οποίο θα χρησιμοποιεί αμμωνία. Η τεχνολογία του διπλού καυσίμου, που αποτελείται από σύστημα λέβητα αμμωνίας, θα μπορεί να διαχειρίζεται τα αέρια καθαρισμού και εξάτμισης, μειώνοντας έτσι την ενεργειακή κατανάλωση του πλοίου. Αυτή η προσέγγιση στοχεύει στη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει την ασφαλή χρήση της αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γνώμονα την αντιμετώπιση του προβλήματος της επάρκειας και της ποιότητας του νερού, το Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα και η Motor Oil προχώρησαν σε δωρεά οκτώ…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι η προθεσμία για την επιβολή των ανταποδοτικών δασμών του στους υπόλοιπους εμπορικούς εταίρους δεν θα…
«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το…
Ισχυρός σεισμός μεγέθους 8,8 βαθμών που σημειώθηκε στα ανοικτά της χερσονήσου Καμτσάκτα της ρωσικής Άπω Ανατολής προκάλεσε σήμερα κύματα τσουνάμι με ύψος έως 5…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Ο Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) και η Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore (BVS) ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Wind for…
Ο DNV απένειμε πρόσφατα πιστοποιητικό Γενικής Έγκρισης για Ναυτική Εφαρμογή (General Approval for Ship Application ‒ GASA) στις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL),…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας του Πακιστάν, Junaid Anwar Chaudhry, ανακοίνωσε την έναρξη ενός σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εμπορικού στόλου της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ