
Σε ρότα ανάπτυξης κινείται το παγκόσμιο εμπόριο, με τις εκτιμήσεις για το επόμενο έτος να δημιουργούν αισιοδοξία αλλά τις γεωπολιτικές εντάσεις να παραμένουν επίμονος αστάθμητος παράγοντας.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή του, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) υπογραμμίζει ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών εκτιμάται στο 2,7% το 2024, αναθεωρημένη προς τα επάνω έναντι πρότερης εκτίμησης για 2,6%. Για το 2025, ο ρυθμός ανόδου υπολογίζεται στο 3%.
Σημαντικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη φέρεται να διαδραματίζει η σταδιακή υποχώρηση των πληθωριστικών πιέσεων, η οποία επιτρέπει στις κεντρικές τράπεζες να χαράξουν μια πιο «χαλαρή» νομισματική πολιτική, δηλαδή να προβούν σε μειώσεις επιτοκίων. Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει σε άνοδο της αγοραστικής ικανότητας των πολιτών και κατ’ επέκταση σε αύξηση των καταναλωτικών δαπανών, ενώ η μείωση των επιτοκίων δίνει κίνητρο στις εταιρείες να προβούν σε επενδύσεις.
Οι εξαγωγές της Ευρώπης αναμένεται να σημειώσουν πτώση 1,4% το 2024 και άνοδο 1,8% το 2025, ενώ οι εξαγωγές της Ευρώπης μείωση 2,3% το 2024 και άνοδο 2,2% το 2025. Το ΑΕΠ στη Γηραιά Ήπειρο θα αναπτυχθεί κατά 1,1% το 2024 και 1,6% το 2025, βάσει της έκθεσης.
Σε κάθε περίπτωση, οι γεωπολιτικές εντάσεις παραμένουν έντονες, επισκιάζοντας τις θετικές εκτιμήσεις. Άλλωστε, μια κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να σημαίνει σημαντικές διαταραχές για το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου και άνοδο των τιμών ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ