
Ο νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) ταξινόμησε πρόσφατα το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλωτό σκάφος ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που κατασκευάστηκε για εσωτερικά υδάτινα δίκτυα της Ευρώπης. Το σκάφος αυτό, που ανήκει και λειτουργεί από την LNG Shipping (κοινοπραξία των εταιρειών Sogestran και Victrol), διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες που το καθιστούν πρωτοποριακό στον τομέα του ανεφοδιασμού του LNG.
Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., συνολικό μήκος 135 μ., πλάτος 22 μ. και βύθισμα 4 μ., το «Energy Stockholm» αποτελεί σημαντικό ορόσημο στον τομέα της ναυτιλίας LNG. Ταξινομήθηκε από τον Bureau Veritas ως Δεξαμενόπλοιο Τύπου G με διπλό κέλυφος, εξοπλισμένο με υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και δυνατότητα διπλού καυσίμου. Το σκάφος φέρει επίσης τη σημείωση «Estuary Plus», που του επιτρέπει να πλέει με ασφάλεια μεταξύ των λιμανιών του Δυτικού Scheldt και του Zeebrugge, εντός 5 ναυτικών μιλίων από την ακτή.
Το «Energy Stockholm» είναι εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει τόσο συμβατικά καύσιμα όσο και αέριο απόπτησης (boil-off gas) που παράγεται από το φορτίο LNG.
Το boil-off gas, δηλαδή το αέριο που προκύπτει από την εξάτμιση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, αξιοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αντί να απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, γεγονός που βελτιώνει τη συνολική ενεργειακή απόδοση. Αυτό αποτελεί σημαντική καινοτομία στον τομέα των πλοίων LNG, επιτρέποντας την καλύτερη διαχείριση του φορτίου και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Μια άλλη σημαντική τεχνολογική καινοτομία του «Energy Stockholm» είναι η χρήση μπαταριών και η δυνατότητα ηλεκτροδότησής του από την ξηρά. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο σκάφος να μειώνει τις εκπομπές του όταν βρίσκεται σε λιμάνια ή σε χαμηλές ταχύτητες. Είναι το πρώτο LNG bunker barge που υιοθετεί λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αποτελώντας πρότυπο για πλοία τέτοιου τύπου.
Το «Energy Stockholm» σχεδιάστηκε από την εταιρεία International Naval Engineering Consultants (INEC) και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία RMK Marine στην Τούζλα της Τουρκίας. Οι δεξαμενές και τα συστήματα διαχείρισης φορτίου παρέχονται από την ιταλική εταιρεία Gas & Heat, η οποία ειδικεύεται σε τεχνολογίες για τη διαχείριση υγροποιημένων αερίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ημιβύθιση του Φ/Γ πλοίου «MN Kostas» σημαίας Sierra Leone άνευ επιβαινόντων, το οποίο είχε προσαράξει την 24.07.2025 στη θαλάσσια περιοχή Κυπριαμαδί Σητείας σε χαρτογραφημένο…

Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του υπό ναύλωση στόλου της QatarEnergy, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός παρέλαβε πρόσφατα ένα ακόμη υπερσύγχρονο LNG carrier. Ειδικότερα,…

Σημαντική αύξηση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία καταδεικνύουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Signal. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο, παρατηρείται άνοδος 18% σε…

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν, χθες, 18 Αυγούστου, τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, την «Admiral…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στις 18 Αυγούστου ότι η Ουάσινγκτον θα «βοηθήσει» την Ευρώπη, παρέχοντας ασφάλεια για την Ουκρανία στο πλαίσιο…

Οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Δύσης και Ρωσίας έχουν λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για πολλές δραστηριότητες εκατέρωθεν των ρωσικών συνόρων. Παράδειγμα της εν λόγω κατάστασης…

Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της…

Οι εισαγωγές ακατέργαστου αλουμινίου από την Κίνα τον Ιούλιο κατέγραψαν άνοδο 38,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ