
Ο νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) ταξινόμησε πρόσφατα το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλωτό σκάφος ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που κατασκευάστηκε για εσωτερικά υδάτινα δίκτυα της Ευρώπης. Το σκάφος αυτό, που ανήκει και λειτουργεί από την LNG Shipping (κοινοπραξία των εταιρειών Sogestran και Victrol), διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες που το καθιστούν πρωτοποριακό στον τομέα του ανεφοδιασμού του LNG.
Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., συνολικό μήκος 135 μ., πλάτος 22 μ. και βύθισμα 4 μ., το «Energy Stockholm» αποτελεί σημαντικό ορόσημο στον τομέα της ναυτιλίας LNG. Ταξινομήθηκε από τον Bureau Veritas ως Δεξαμενόπλοιο Τύπου G με διπλό κέλυφος, εξοπλισμένο με υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και δυνατότητα διπλού καυσίμου. Το σκάφος φέρει επίσης τη σημείωση «Estuary Plus», που του επιτρέπει να πλέει με ασφάλεια μεταξύ των λιμανιών του Δυτικού Scheldt και του Zeebrugge, εντός 5 ναυτικών μιλίων από την ακτή.
Το «Energy Stockholm» είναι εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει τόσο συμβατικά καύσιμα όσο και αέριο απόπτησης (boil-off gas) που παράγεται από το φορτίο LNG.
Το boil-off gas, δηλαδή το αέριο που προκύπτει από την εξάτμιση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, αξιοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αντί να απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, γεγονός που βελτιώνει τη συνολική ενεργειακή απόδοση. Αυτό αποτελεί σημαντική καινοτομία στον τομέα των πλοίων LNG, επιτρέποντας την καλύτερη διαχείριση του φορτίου και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Μια άλλη σημαντική τεχνολογική καινοτομία του «Energy Stockholm» είναι η χρήση μπαταριών και η δυνατότητα ηλεκτροδότησής του από την ξηρά. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο σκάφος να μειώνει τις εκπομπές του όταν βρίσκεται σε λιμάνια ή σε χαμηλές ταχύτητες. Είναι το πρώτο LNG bunker barge που υιοθετεί λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αποτελώντας πρότυπο για πλοία τέτοιου τύπου.
Το «Energy Stockholm» σχεδιάστηκε από την εταιρεία International Naval Engineering Consultants (INEC) και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία RMK Marine στην Τούζλα της Τουρκίας. Οι δεξαμενές και τα συστήματα διαχείρισης φορτίου παρέχονται από την ιταλική εταιρεία Gas & Heat, η οποία ειδικεύεται σε τεχνολογίες για τη διαχείριση υγροποιημένων αερίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον…

Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για…

Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ