
Ο νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) ταξινόμησε πρόσφατα το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλωτό σκάφος ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που κατασκευάστηκε για εσωτερικά υδάτινα δίκτυα της Ευρώπης. Το σκάφος αυτό, που ανήκει και λειτουργεί από την LNG Shipping (κοινοπραξία των εταιρειών Sogestran και Victrol), διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες που το καθιστούν πρωτοποριακό στον τομέα του ανεφοδιασμού του LNG.
Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., συνολικό μήκος 135 μ., πλάτος 22 μ. και βύθισμα 4 μ., το «Energy Stockholm» αποτελεί σημαντικό ορόσημο στον τομέα της ναυτιλίας LNG. Ταξινομήθηκε από τον Bureau Veritas ως Δεξαμενόπλοιο Τύπου G με διπλό κέλυφος, εξοπλισμένο με υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και δυνατότητα διπλού καυσίμου. Το σκάφος φέρει επίσης τη σημείωση «Estuary Plus», που του επιτρέπει να πλέει με ασφάλεια μεταξύ των λιμανιών του Δυτικού Scheldt και του Zeebrugge, εντός 5 ναυτικών μιλίων από την ακτή.
Το «Energy Stockholm» είναι εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει τόσο συμβατικά καύσιμα όσο και αέριο απόπτησης (boil-off gas) που παράγεται από το φορτίο LNG.
Το boil-off gas, δηλαδή το αέριο που προκύπτει από την εξάτμιση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, αξιοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αντί να απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, γεγονός που βελτιώνει τη συνολική ενεργειακή απόδοση. Αυτό αποτελεί σημαντική καινοτομία στον τομέα των πλοίων LNG, επιτρέποντας την καλύτερη διαχείριση του φορτίου και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Μια άλλη σημαντική τεχνολογική καινοτομία του «Energy Stockholm» είναι η χρήση μπαταριών και η δυνατότητα ηλεκτροδότησής του από την ξηρά. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο σκάφος να μειώνει τις εκπομπές του όταν βρίσκεται σε λιμάνια ή σε χαμηλές ταχύτητες. Είναι το πρώτο LNG bunker barge που υιοθετεί λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αποτελώντας πρότυπο για πλοία τέτοιου τύπου.
Το «Energy Stockholm» σχεδιάστηκε από την εταιρεία International Naval Engineering Consultants (INEC) και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία RMK Marine στην Τούζλα της Τουρκίας. Οι δεξαμενές και τα συστήματα διαχείρισης φορτίου παρέχονται από την ιταλική εταιρεία Gas & Heat, η οποία ειδικεύεται σε τεχνολογίες για τη διαχείριση υγροποιημένων αερίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ