
Τα διάφορα σενάρια για το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον της ναυτιλίας εξετάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η VesselsValue.
Ειδικότερα, με ορίζοντα το 2027, η VesselsValue εκτιμά ότι θα υπάρξει άνοδος της παραγγελίας bulk carriers και δεξαμενόπλοιων, ενώ αντίστοιχα θα υπάρξει πτώση της ζήτησης για containerships και υγραεριοφόρα ‒ σε επίπεδο νέων παραγγελιών. Σε κάθε περίπτωση, το orderbook αναμένεται να μειωθεί, καθώς θα υπάρξει κύμα παραδόσεων containerships και υγραεριοφόρων.
Στο μέτωπο της γεωπολιτικής, η VesselsValue σημειώνει ότι μια λήξη των συρράξεων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη ναυτιλία, καθώς θα οδηγήσει σε μείωση των τονομιλίων. Από πλευράς ζήτησης, αβεβαιότητα για το μέλλον προκαλούν οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι εμπορικοί πόλεμοι.
Παράλληλα, οι αξίες πλοίων αναμένεται να ακολουθήσουν κοινή πορεία με ορίζοντα το 2028. Πιο συγκεκριμένα, εκείνες των bulk carriers και των tankers θα οδηγηθούν σε περαιτέρω άνοδο το 2025, προτού εκκινήσουν επίμονα πτωτική πορεία μέχρι και το 2028. Το 2028, κατά μέσο όρο, οι αξίες των bulk carriers αναμένεται να είναι μεταξύ του 8% και του 12% χαμηλότερες, ενώ εκείνες των δεξαμενόπλοιων μεταξύ 15% και 23% χαμηλότερες έναντι σήμερα.
Για τα containerships η πτώση της αξίας των πλοίων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μεταξύ του 2026 και του 2027, παραμένοντας σταθερές το β΄ εξάμηνο του 2027 και όλο το 2028. Σύμφωνα με τη VesselsValue, κατά μέσο όρο, οι αξίες των πλοίων θα μειωθούν κατά 22% έως 50% σε σύγκριση με σήμερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ