
Τα διάφορα σενάρια για το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον της ναυτιλίας εξετάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η VesselsValue.
Ειδικότερα, με ορίζοντα το 2027, η VesselsValue εκτιμά ότι θα υπάρξει άνοδος της παραγγελίας bulk carriers και δεξαμενόπλοιων, ενώ αντίστοιχα θα υπάρξει πτώση της ζήτησης για containerships και υγραεριοφόρα ‒ σε επίπεδο νέων παραγγελιών. Σε κάθε περίπτωση, το orderbook αναμένεται να μειωθεί, καθώς θα υπάρξει κύμα παραδόσεων containerships και υγραεριοφόρων.
Στο μέτωπο της γεωπολιτικής, η VesselsValue σημειώνει ότι μια λήξη των συρράξεων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη ναυτιλία, καθώς θα οδηγήσει σε μείωση των τονομιλίων. Από πλευράς ζήτησης, αβεβαιότητα για το μέλλον προκαλούν οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι εμπορικοί πόλεμοι.
Παράλληλα, οι αξίες πλοίων αναμένεται να ακολουθήσουν κοινή πορεία με ορίζοντα το 2028. Πιο συγκεκριμένα, εκείνες των bulk carriers και των tankers θα οδηγηθούν σε περαιτέρω άνοδο το 2025, προτού εκκινήσουν επίμονα πτωτική πορεία μέχρι και το 2028. Το 2028, κατά μέσο όρο, οι αξίες των bulk carriers αναμένεται να είναι μεταξύ του 8% και του 12% χαμηλότερες, ενώ εκείνες των δεξαμενόπλοιων μεταξύ 15% και 23% χαμηλότερες έναντι σήμερα.
Για τα containerships η πτώση της αξίας των πλοίων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μεταξύ του 2026 και του 2027, παραμένοντας σταθερές το β΄ εξάμηνο του 2027 και όλο το 2028. Σύμφωνα με τη VesselsValue, κατά μέσο όρο, οι αξίες των πλοίων θα μειωθούν κατά 22% έως 50% σε σύγκριση με σήμερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ