
Τα διάφορα σενάρια για το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον της ναυτιλίας εξετάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η VesselsValue.
Ειδικότερα, με ορίζοντα το 2027, η VesselsValue εκτιμά ότι θα υπάρξει άνοδος της παραγγελίας bulk carriers και δεξαμενόπλοιων, ενώ αντίστοιχα θα υπάρξει πτώση της ζήτησης για containerships και υγραεριοφόρα ‒ σε επίπεδο νέων παραγγελιών. Σε κάθε περίπτωση, το orderbook αναμένεται να μειωθεί, καθώς θα υπάρξει κύμα παραδόσεων containerships και υγραεριοφόρων.
Στο μέτωπο της γεωπολιτικής, η VesselsValue σημειώνει ότι μια λήξη των συρράξεων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη ναυτιλία, καθώς θα οδηγήσει σε μείωση των τονομιλίων. Από πλευράς ζήτησης, αβεβαιότητα για το μέλλον προκαλούν οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι εμπορικοί πόλεμοι.
Παράλληλα, οι αξίες πλοίων αναμένεται να ακολουθήσουν κοινή πορεία με ορίζοντα το 2028. Πιο συγκεκριμένα, εκείνες των bulk carriers και των tankers θα οδηγηθούν σε περαιτέρω άνοδο το 2025, προτού εκκινήσουν επίμονα πτωτική πορεία μέχρι και το 2028. Το 2028, κατά μέσο όρο, οι αξίες των bulk carriers αναμένεται να είναι μεταξύ του 8% και του 12% χαμηλότερες, ενώ εκείνες των δεξαμενόπλοιων μεταξύ 15% και 23% χαμηλότερες έναντι σήμερα.
Για τα containerships η πτώση της αξίας των πλοίων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μεταξύ του 2026 και του 2027, παραμένοντας σταθερές το β΄ εξάμηνο του 2027 και όλο το 2028. Σύμφωνα με τη VesselsValue, κατά μέσο όρο, οι αξίες των πλοίων θα μειωθούν κατά 22% έως 50% σε σύγκριση με σήμερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ