
Κόντρα έχει ξεσπάσει στη Νότια Κορέα, με τον χάλυβα ‒και συγκεκριμένα τις χαλύβδινες πλάκες‒ να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, ναυπηγεία και χαλυβουργίες βρίσκονται στα «μαχαίρια», καθώς δεν μπορούν να συμφωνήσουν στο κόστος των χαλύβδινων πλακών.
Οι χαλύβδινες πλάκες αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του κόστους κατασκευής ενός πλοίου. Λόγω αυτού και προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία επιθυμούν χαμηλές τιμές και στρέφονται ταυτοχρόνως στις κινεζικής παραγωγής χαλύβδινες πλάκες, που είναι φθηνότερες.
Από την πλευρά τους, οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι η εισροή κινεζικών χαλύβδινων πλακών στη Νότια Κορέα συνιστά μεγάλο πλήγμα για τη νοτιοκορεατική βιομηχανία. Περίπου 20% των χαλύβδινων πλακών που χρησιμοποιούν οι Big 3 της Νότιας Κορέας (HD KSOE, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries) προέρχεται από την Κίνα. Τα μικρότερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας βασίζονται ακόμα περισσότερο στις χαλύβδινες πλάκες και, εφόσον η προμήθειά τους περιοριστεί, ενδέχεται να βρεθούν προ σημαντικών σκοπέλων.
Οι χαλυβουργίες υπογραμμίζουν ότι στο παρελθόν, οπότε και τα ναυπηγεία αντιμετώπιζαν προκλήσεις, δέχτηκαν να μην ανεβάσουν τις τιμές χαλύβδινων πλακών. Πλέον, είναι σειρά των ναυπηγείων να σταθούν στο πλευρό της εγχώριας βιομηχανίας.
Τα ναυπηγεία αντιτείνουν ότι το κόστος χαλύβδινων πλακών είναι καθοριστικό για το τελικό κόστος κατασκευής ενός πλοίου και συνεπώς έχει άμεσο αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της νοτιοκορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Επιπλέον, θεωρούν ότι το γεγονός πως οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος σημειώνουν πτώση δίνει περιθώριο περιορισμού του κόστους χαλύβδινων πλακών που παράγονται από τις νοτιοκορεατικές χαλυβουργίες.
Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές χαλύβδινων πλακών δεν έχουν ακόμη καθοριστεί για το β΄ εξάμηνο του 2024, παρότι είθισται να υπάρχει συμφωνία μέχρι και τον Ιούνιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα πλοίο που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια και ακτιβιστές με προορισμό τη Γάζα βομβαρδίστηκε από μη επανδρωμένα αεροσκάφη ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα στα ανοικτά…
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης Φ/Γ πλοίου σημαίας Μπελίζ με 11 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 3,9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Καφηρέα. Πλησίον βρίσκεται…
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ