
Η Νορβηγία πρωτοπορεί στην παγκόσμια προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, με την ολοκλήρωση της πρώτης διασυνοριακής εγκατάστασης μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂, το έργο Northern Lights. Η εγκατάσταση, που βρίσκεται στο Øygarden κοντά στο Μπέργκεν, είναι αποτέλεσμα κοινοπραξίας των εταιρειών Equinor, Shell και TotalEnergies, και αποτελεί σημαντικό βήμα για την εφαρμογή της τεχνολογίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Το Northern Lights συνιστά τον πυρήνα του νορβηγικού προγράμματος πλήρους κλίμακας CCS, γνωστού ως Longship. Αυτό το έργο περιλαμβάνει τη δέσμευση CO₂ από βιομηχανικές πηγές, τη μεταφορά του υγροποιημένου CO₂ στον τερματικό σταθμό του Øygarden και στη συνέχεια την ασφαλή αποθήκευσή του σε κοιλότητες κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας.
Η διαδικασία ξεκινά με τη δέσμευση του CO₂ από βιομηχανικές εγκαταστάσεις που εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες αερίων. Το CO₂ υγροποιείται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες για να μειωθεί ο όγκος του και να καταστεί δυνατή η αποθήκευση και η μεταφορά του. Από εκεί, το υγροποιημένο CO₂ μεταφέρεται μέσω εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων στον τερματικό σταθμό του Øygarden.
Από το Øygarden, το CO₂ διοχετεύεται μέσω υπόγειων αγωγών σε μια ειδικά σχεδιασμένη υπεράκτια τοποθεσία αποθήκευσης, η οποία βρίσκεται αρκετά χιλιόμετρα κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας. Οι γεωλογικές κοιλότητες σε αυτή την περιοχή προσφέρουν τη δυνατότητα ασφαλούς και μόνιμης αποθήκευσης του CO₂ για χιλιάδες χρόνια, χωρίς τον κίνδυνο διαρροών.
Αυτό το μοντέλο αποθήκευσης επιτυγχάνεται χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες γεωτρήσεων και χαρτογράφησης, οι οποίες διασφαλίζουν ότι οι γεωλογικές κοιλότητες μπορούν να συγκρατήσουν το CO₂ σε μεγάλες ποσότητες, διατηρώντας το μόνιμα απομονωμένο από την ατμόσφαιρα.
Η πρώτη φάση του έργου έχει δυναμικότητα 1,5 εκατ. τόνους CO₂ ετησίως, η οποία έχει ήδη πλήρως δεσμευτεί από βιομηχανικές μονάδες στην Ευρώπη που επιδιώκουν να μειώσουν τις εκπομπές τους. Το έργο Northern Lights προσφέρει μια κρίσιμη λύση για τη μείωση των εκπομπών CO₂, ιδιαίτερα για βιομηχανίες που δύσκολα μπορούν να αποανθρακοποιηθούν, όπως η τσιμεντοβιομηχανία και η παραγωγή ενέργειας από ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το έλλειμμα στην εγχώρια αγορά ενέργειας της Αιγύπτου διογκώνεται, το Κάιρο προχωρά στην υπογραφή κολοσσιαίων συμφωνιών, με στόχο τη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας…
Η επέκταση του χαρτοφυλακίου της AD Ports Group συνεχίζεται με δυναμικούς ρυθμούς, καθώς ο κολοσσός των logistics «απλώνει τα δίχτυα του» στις χώρες του…
Πτώση ιδιωτικού ελικοπτέρου σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή της Βουλιαγμένης, υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, στο ελικόπτερο επέβαιναν πέντε άτομα,…
Η ναυτιλία, ιστορικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διαχείριση της αλλαγής και στο πλαίσιο αυτό θα καταφέρει να ανταποκριθεί επαρκώς και στις σύγχρονες προκλήσεις,…
Κατακόρυφη πτώση κατέγραψαν τον Μάιο οι εισαγωγές εμπορευμάτων σε αρκετά από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ. Το γεγονός αυτό συνιστά απόρροια…
Διεκόπη η παραγωγή φυσικού αερίου από μέρος του κοιτάσματος South Pars του Ιράν μετά από ισραηλινή επίθεση σήμερα, μετέδωσε το ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων Tasnim.…
Οι εξελίξεις που διαδραματίζονται τα τελευταία 24ωρα στη Μέση Ανατολή είναι ραγδαίες. Η απειλή γενικευμένης σύρραξης φταντάζει πιο πιθανή από ποτέ, μετά την ανταλλαγή…
Καθώς οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας βρίσκονται στο «στόχαστρο» των κυρώσεων της Δύσης, η Ιαπωνία επανεκκίνησε τις εισαγωγές ρωσικού αργού έπειτα από δύο έτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ