
Η Νορβηγία πρωτοπορεί στην παγκόσμια προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, με την ολοκλήρωση της πρώτης διασυνοριακής εγκατάστασης μεταφοράς και αποθήκευσης CO₂, το έργο Northern Lights. Η εγκατάσταση, που βρίσκεται στο Øygarden κοντά στο Μπέργκεν, είναι αποτέλεσμα κοινοπραξίας των εταιρειών Equinor, Shell και TotalEnergies, και αποτελεί σημαντικό βήμα για την εφαρμογή της τεχνολογίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Το Northern Lights συνιστά τον πυρήνα του νορβηγικού προγράμματος πλήρους κλίμακας CCS, γνωστού ως Longship. Αυτό το έργο περιλαμβάνει τη δέσμευση CO₂ από βιομηχανικές πηγές, τη μεταφορά του υγροποιημένου CO₂ στον τερματικό σταθμό του Øygarden και στη συνέχεια την ασφαλή αποθήκευσή του σε κοιλότητες κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας.

Η διαδικασία ξεκινά με τη δέσμευση του CO₂ από βιομηχανικές εγκαταστάσεις που εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες αερίων. Το CO₂ υγροποιείται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες για να μειωθεί ο όγκος του και να καταστεί δυνατή η αποθήκευση και η μεταφορά του. Από εκεί, το υγροποιημένο CO₂ μεταφέρεται μέσω εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων στον τερματικό σταθμό του Øygarden.
Από το Øygarden, το CO₂ διοχετεύεται μέσω υπόγειων αγωγών σε μια ειδικά σχεδιασμένη υπεράκτια τοποθεσία αποθήκευσης, η οποία βρίσκεται αρκετά χιλιόμετρα κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας. Οι γεωλογικές κοιλότητες σε αυτή την περιοχή προσφέρουν τη δυνατότητα ασφαλούς και μόνιμης αποθήκευσης του CO₂ για χιλιάδες χρόνια, χωρίς τον κίνδυνο διαρροών.
Αυτό το μοντέλο αποθήκευσης επιτυγχάνεται χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες γεωτρήσεων και χαρτογράφησης, οι οποίες διασφαλίζουν ότι οι γεωλογικές κοιλότητες μπορούν να συγκρατήσουν το CO₂ σε μεγάλες ποσότητες, διατηρώντας το μόνιμα απομονωμένο από την ατμόσφαιρα.
Η πρώτη φάση του έργου έχει δυναμικότητα 1,5 εκατ. τόνους CO₂ ετησίως, η οποία έχει ήδη πλήρως δεσμευτεί από βιομηχανικές μονάδες στην Ευρώπη που επιδιώκουν να μειώσουν τις εκπομπές τους. Το έργο Northern Lights προσφέρει μια κρίσιμη λύση για τη μείωση των εκπομπών CO₂, ιδιαίτερα για βιομηχανίες που δύσκολα μπορούν να αποανθρακοποιηθούν, όπως η τσιμεντοβιομηχανία και η παραγωγή ενέργειας από ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ