
Αύξηση του εμπορίου μεταξύ Κίνας και Μεξικού, σε μια περίοδο συζητήσεων για την επιβολή δασμών με αποδέκτη το Πεκίνο, δείχνουν τελωνειακά στοιχεία. Συγκεκριμένα, καταγράφεται σημαντική αύξηση των πρώτων υλών και των εξαρτημάτων από την Κίνα που εισέρχονται στο Μεξικό, τα οποία στη συνέχεια μεταφέρονται στις ΗΠΑ μέσω σιδηροδρόμου ή με φορτηγά.
«Βλέπουμε όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρείες να μεταφέρουν τις παραγωγικές τους εγκαταστάσεις από την Κίνα στο Μεξικό», δήλωσε στο CNBC ο Jordan Dewart, πρόεδρος της Redwood Mexico, προσθέτοντας ότι οι εγκαταστάσεις αυτές χρησιμοποιούν κινεζικές εταιρείες third-party logistics, οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες όπως αποθήκευση και διαχείριση αποθεμάτων. «Μπορούν να φέρουν τα εξαρτήματα και τις πρώτες ύλες τους από την Κίνα, να παράγουν το προϊόν στο Μεξικό στις κινεζικές εγκαταστάσεις τους και στη συνέχεια να στέλνουν αυτά τα προϊόντα στις ΗΠΑ».
Αυτή η μεταφορά της παραγωγής επιτρέπει στις εταιρείες να αλλάζουν την προέλευση των προϊόντων, που αναφέρεται επίσης ως «οικονομική εθνικότητα» ενός προϊόντος. Όταν εισάγονται συστατικά ή πρώτες ύλες σε μια χώρα και χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ενός προϊόντος, υφίστανται «ουσιαστικό μετασχηματισμό» και ο τόπος κατασκευής καθορίζει τους δασμούς και άλλες επιβαρύνσεις που μπορούν να επιβληθούν στο εν λόγω προϊόν. Οι εταιρείες που εισάγουν κινεζικά εξαρτήματα και πρώτες ύλες στο Μεξικό και κατασκευάζουν τα προϊόντα τους στο Μεξικό θα φέρουν τη σφραγίδα «Made in Mexico» και όχι «Made in China».
Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν την εμπορική οδό Κίνας-Μεξικού-ΗΠΑ είναι σε θέση να επιτύχουν χαμηλότερο κόστος μεταφοράς όταν οι δασμοί που αποφεύγονται συνυπολογίζονται στην εξίσωση, σύμφωνα με ανάλυση του CNBC. Μόλις τα διά θαλάσσης μεταφερόμενα εμπορευματοκιβώτια βρεθούν στη στεριά, οι Αμερικανοί φορτωτές μπορούν να αποφασίσουν να τα μεταφέρουν με φορτηγά ή σιδηροδρομικώς στις ΗΠΑ, παρακάμπτοντας τους δασμούς.
Το συνολικό κόστος της μεταφοράς ενός μεμονωμένου εμπορευματοκιβωτίου από τη θάλασσα και εν συνεχεία σε φορτηγά εκτιμάται μεταξύ $10.100-12.300 και μεταξύ $8.700-8.800 για μεταφορά με τρένο. Πρόκειται για σαφώς μικρότερο κόστος σε σχέση με την αποστολή ενός τελικού προϊόντος από την Κίνα απευθείας στις ΗΠΑ, το οποίο υπόκειται σε δασμούς.
Η βιομηχανική μετατόπιση έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και ευρωπαϊκές εταιρείες για ένα εύρος προϊόντων. «Εταιρείες με έδρα την Ευρώπη που κάποτε κατασκεύαζαν αποκλειστικά στην Κίνα τώρα κατασκευάζουν τα προϊόντα τους εδώ», δήλωσε ο Simon Cohen, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Henco Logistics.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xeneta, το εμπόριο σε εμπορευματοκιβώτια μεταξύ Κίνας και Μεξικού αυξήθηκε κατά 26,2% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2024, μετά από αύξηση κατά 33% το 2023. Ειδικότερα, κατά τον Μάιο καταγράφηκε ο υψηλότερος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρθηκαν από την Κίνα προς το Μεξικό.
Η VesselBot, η οποία επίσης παρακολουθεί τις ροές εμπορευματοκιβωτίων, αναφέρει ότι το τρίμηνο Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου κατέγραψε τον υψηλότερο όγκο εξαγωγών από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ φέτος.
Οι συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου και οι οικονομικές συμμαχίες του Μεξικού καθιστούν τη χώρα μια ελκυστική τοποθεσία για την αύξηση παραγωγικών δραστηριοτήτων. Το Μεξικό έχει 13 συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου, που καλύπτουν 50 χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ