
Η κατηγορία μεγέθους των Panamax/LR1 tankers υφίσταται ισχυρό ανταγωνισμό, τόσο από πλοία μικρότερου μεγέθους, όπως τα MR tankers, όσο και από πλοία μεγαλύτερου μεγέθους, όπως τα Aframax/LR2 tankers.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Gibson εστιάζει στις εξελίξεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων τα τελευταία έτη, στον αντίκτυπο αυτών των εξελίξεων στα Panamax/LR1 tankers και στο τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα δεξαμενόπλοια του συγκεκριμένου segment.
Τα τελευταία πέντε έτη, τα τονομίλια των LR1s (Panamaxes που μεταφέρουν πετρελαϊκά παράγωγα) έχουν μειωθεί κατά 2,5%, ενώ τα τονομίλια των Panamaxes έχουν σημειώσει πτώση της τάξεως του 42%. Στον αντίποδα, το αμέσως μεγαλύτερο segment, δηλαδή εκείνο των Aframax/LR2 tankers, έχει σημειώσει ανάπτυξη, με τα τονομίλια των LR2s να αυξάνονται κατά 29%, ενώ εκείνα των Aframaxes κατά 18%. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Gibson, είναι σαν οι εξελίξεις στην αγορά να αφήνουν πίσω τα Panamax/LR1 tankers.
Μεταξύ του 2016 και του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για μόλις εννέα Panamax/LR1s. Τα έτη 2021, 2022 και 2023 δεν παραδόθηκε ούτε ένα τέτοιο πλοίο, ενώ αναμένονται ορισμένες παραδόσεις τα έτη έως και το 2028. Συνεπώς, ο στόλος των Panamaxes/LR1s συνεχίζει να μεγαλώνει σε ηλικία, δίχως να καταγράφεται σημαντικό ενδιαφέρον για την ανανέωσή του. Η Gibson υπογραμμίζει ότι το γεγονός αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε ορισμένες παραγγελίες.
Πάντως, οι προκλήσεις για το segment σαφώς δεν έχουν υποχωρήσει. Η επέκταση της ικανότητας διύλισης ανατολικά του Σουέζ και η πτώση της ικανότητας διύλισης δυτικά του Σουέζ καθιστούν τα LR2s δημοφιλέστερη επιλογή, λόγω οικονομιών κλίμακας. Επιπλέον, τα Aframaxes έχουν διεκδικήσει μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, λόγω της εκβάθυνσης λιμένων και των εργασιών επέκτασης στη διώρυγα του Παναμά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ