
Η HD Hyundai Mipo Co., Ltd. (HMD) έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον Lloyd’s Register (LR) για ένα πλοίο μεταφοράς LCO₂, μεταφορικής ικανότητας 20.000 κ.μ., σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στη ναυπηγική τεχνολογία που σχετίζεται με τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Αυτή η έγκριση είναι το αποτέλεσμα ενός κοινού αναπτυξιακού έργου (JDP) μεταξύ της HMD και του LR, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Το πλοίο σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει την αυξανόμενη εφοδιαστική αλυσίδα του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Ο λόγος είναι πως η υιοθέτηση τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) αναδεικνύονται ως βασικά εργαλεία για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια και την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας των Παρισίων για μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Το εν λόγω πλοίο διακρίνεται για τη βελτιστοποιημένη διάταξη των δεξαμενών φορτίου του, η οποία έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει την οικονομική αποδοτικότητα. Με ανώτατη πίεση σχεδιασμού 19 bar, το πλοίο επιτυγχάνει έναν ιδανικό συνδυασμό τεχνικής απόδοσης και κόστους, γεγονός που αποτέλεσε κρίσιμο στόχο του έργου. Αυτή η καινοτομία υπογραμμίζει την επιτυχία του JDP και την ικανότητα της HMD να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της αγοράς και της τεχνολογίας.
Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής του, ο Lloyd’s Register διεξήγαγε ενδελεχή τεχνική ανάλυση, εστιάζοντας στη μηχανική θραύσης των υλικών δεξαμενών φορτίου. Με την εφαρμογή της Ανάλυσης Κρίσιμων Σημείων (ECA) και τη χρήση υλικών υψηλής αντοχής με ελάχιστη αντοχή διαρροής 690 MPa, εξασφαλίζονται η αξιοπιστία και η ασφάλεια για την αποθήκευση και τη μεταφορά LCO₂.
Τηρώντας τους αυστηρούς κανονισμούς του LR για την κατάταξη πλοίων, καθώς και τον Κώδικα IGC για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων σε χύδην, η HMD διασφάλισε ότι το πλοίο ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας και απόδοσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ