
Η υιοθέτηση των τουρμπινών αμμωνίας αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, ανοίγοντας τον δρόμο για μια βιώσιμη και περιβαλλοντικά φιλική ναυτιλία. Η Hanwha Power Systems ανακοίνωσε μια σημαντική συνεργασία με την GasLog, με στόχο τη μετατροπή των συστημάτων πρόωσης των πλοίων LNG σε τουρμπίνες αμμωνίας. Η συμφωνία, η οποία υπογράφηκε κατά τη διάρκεια της Gastech 2024 στο Χιούστον, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που θα βασίζεται σε «πράσινα» καύσιμα.
Σύμφωνα με το μνημόνιο κατανόησης (MOU) που υπέγραψαν οι δύο εταιρείες, θα αναπτυχθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την αντικατάσταση των συμβατικών συστημάτων πρόωσης πλοίων με τουρμπίνες αμμωνίας. Αυτό το βήμα έρχεται μετά την ολοκλήρωση προκαταρκτικών μελετών μηχανολογικής και οικονομικής σκοπιμότητας από την Hanwha Power Systems και την GasLog τον περασμένο Αύγουστο. Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους, εστιάζοντας σε ζητήματα όπως η απόδοση, η οικονομική βιωσιμότητα και η συμμόρφωση με τις διεθνείς κανονιστικές απαιτήσεις.
Το σύστημα καύσης αμμωνίας, το οποίο έχει ήδη περάσει επιτυχημένες δοκιμές υψηλής πίεσης σε πλήρη κλίμακα, μπορεί να λειτουργήσει με τουρμπίνες αερίου για την πρόωση πλοίων, προσφέροντας μια πρωτοποριακή εναλλακτική λύση που μειώνει τις εκπομπές άνθρακα σε μηδενικά επίπεδα. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, που απαιτούν πιλότο πετρελαίου, οι τουρμπίνες αμμωνίας λειτουργούν χωρίς αυτό το πρόσθετο καύσιμο, εξασφαλίζοντας καθαρή και αποδοτική πρόωση.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας της Hanwha είναι η δυνατότητα λειτουργίας των τουρμπινών είτε με αμμωνία είτε με μείγμα αμμωνίας και φυσικού αερίου. Αυτή η ευελιξία επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να προσαρμόζονται στις μελλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιεί τις εκπομπές μεθανίου, ακόμα και όταν χρησιμοποιείται φυσικό αέριο ως καύσιμο. Επιπλέον, η Hanwha πραγματοποιεί μελέτες σκοπιμότητας για άλλες πιθανές πηγές καυσίμου που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε αυτή την τεχνολογία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ