
Χθες, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου, στα ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας έλαβε χώρα η τελετή καθέλκυσης της δεύτερης φρεγάτα τύπου Belharra του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας.
Η «Νέαρχος» αποτελεί τη δεύτερη από τις τρεις φρεγάτες FDI HN, (Κίμων, Νέαρχος και Φορμίων) γνωστές ως «Belharra», του Πολεμικού Ναυτικού, που θα ενταχθούν τα επόμενα χρόνια στον ελληνικό στόλο.
Η φρεγάτα «Νέαρχος» έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος περίπου 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες.
Ανάμεσα σε αυτές, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ο ολοκληρωμένος ιστός αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module), όπου συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πολεμικού πλοίου, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου, τύπου CAPTAS-4 και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.
Παράλληλα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικός Δένδιας εξήγγειλε την έναρξη διαπραγματεύσεων για την προμήθεια και τέταρτης φρεγάτας τύπου Belharra, καθώς και ευρύ πρόγραμμα εκσυγχρονισμού σειράς πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Συγκεκριμένα, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι με το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 φρεγατών BELHARA, με τα προγράμματα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ, των πυραυλακάτων ΡΟΥΣΣΕΝ, αλλά και των υποβρυχίων μας, τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα να υλοποιούνται στην Ελλάδα, καθώς και με την κτήση των τεσσάρων περιπολικών ISLAND, τα οποία σύντομα θα ενταχθούν στον στόλο μας, όπως και με τη μελλοντική συμμετοχή της χώρας στο σχεδιασμό και στη συνέχεια τη ναυπήγηση της νέας φρεγάτας CONSTELATION, αλλά και με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας, δημιουργείται ένα πυραυλικό απόρθητο τείχος επιφανείας στο Αιγαίο.
Ειδικότερα, τόνισε ότι η καθέλκυση της φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό σταθμό για το Πολεμικό Ναυτικό μας και τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας. Ένα ακόμη βήμα για την υλοποίηση της Ατζέντας «2030». Επιβεβαιώνει την ισχυρή βούληση και προσήλωση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ενίσχυση της Εθνικής Άμυνας. Υπηρετεί το στόχο και τη σταθερή δέσμευση του συνόλου του πολιτικού συστήματος: Τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας, της ασφάλειας και τις συνθήκες προόδου και ευημερίας της Χώρας και του ελληνικού λαού.
Όπως είπε ο υπουργός Άμυνας «ισχυροποιούμε την παρουσία μας στην Ανατολική Μεσόγειο, προστατεύοντας, ταυτόχρονα τα σύνορα και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ουδέποτε αμφισβητώντας τα νόμιμα δικαιώματα άλλων χωρών της περιοχής. Πάντοτε τηρώντας τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και όσων προβλέπει η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας. Στη βάση της προστασίας των κοινών ευρωπαϊκών μας αξιών. Για την Ευρώπη της ειρήνης, της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ατομικών ελευθεριών. Αξίες, την προάσπιση των οποίων ελπίζουμε να υιοθετήσουν όλες οι χώρες της περιοχής”.
Και πρόσθεσε: Η σχέση της Γαλλίας με την Ελλάδα είναι μακρά και στενή. Βασίζεται σε κοινές αξίες και στόχους, ιδιαίτερα στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας. Η Συμφωνία για την Εγκαθίδρυση της Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης για τη Συνεργασία στην Άμυνα και την Ασφάλεια, την οποία είχα την τιμή να υπογράψω, στις 28 Σεπτεμβρίου 2021, επιβεβαιώνει αυτή τη σχέση.
Ως αποτέλεσμα αυτής της στενής συνεργασίας των χωρών μας, η φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» είναι η δεύτερη νεότευκτη ναυτική πλατφόρμα ενός πολυσχιδούς εξοπλιστικού προγράμματος. Το οποίο θεμελιώθηκε επί Υπουργίας του αγαπητού μου φίλου Νίκου Παναγιωτόπουλου. Το Πρόγραμμα πλέον περνάει στην επόμενη φάση. Τροποποιημένο έχει αποτελέσει τμήμα της Ατζέντας «2030».
Στο σημείο αυτό, ο κ.Δένδιας ανακοίνωσε την πρόθεση της Ελλάδος να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με στόχο να αποκτήσει μια ακόμη φρεγάτα, την τέταρτη του ίδιου τύπου. Που θα έρθει να προστεθεί στον ΚΙΜΩΝΑ, το ΝΕΑΡΧΟ και τον ΦΟΡΜΙΩΝΑ. Ισχυροποιώντας έτσι ακόμη περισσότερο το Πολεμικό μας Ναυτικό, όπως είπε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ναυτικοί που κρατούνται ενώ εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα πρέπει να τυγχάνουν δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισης, με πλήρη σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους,…
Η Ρωσία και το Καζακστάν κατέληξαν σε συμφωνία στις 20 Ιουνίου για την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού σταθμού στο Καζακστάν, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων…
H Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του Α.Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ ενέκρινε την ολική ναύλωση και τον απόπλου του E/Γ-Ο/Γ SUPERRUNNERJET 2 από Νέο Μώλο Δραπετσώνας με προορισμό το…
Αύξηση 4,8% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2023, ενώ αύξηση…
Η ιρανική Βουλή ενέκρινε σήμερα το κλείσιμο των Στενών του Oρμούζ και πλέον το Ανώτατο Συμβούλιο Ασφαλείας του Ιράν καλείται να λάβει την τελική…
Αύξηση 0,7% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Απρίλιο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Απριλίου 2024, ενώ αύξηση 0,2%…
Κυρώσεις σε 60 δεξαμενόπλοια του «σκιώδους» στόλου επέβαλε η κυβέρνηση της Αυστραλίας. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η Αυστραλία επιβάλλει κυρώσεις έναντι του…
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) αποτελεί τον καταλύτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό των σύγχρονων ναυπηγείων, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ