
Χθες, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου, στα ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας έλαβε χώρα η τελετή καθέλκυσης της δεύτερης φρεγάτα τύπου Belharra του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας.
Η «Νέαρχος» αποτελεί τη δεύτερη από τις τρεις φρεγάτες FDI HN, (Κίμων, Νέαρχος και Φορμίων) γνωστές ως «Belharra», του Πολεμικού Ναυτικού, που θα ενταχθούν τα επόμενα χρόνια στον ελληνικό στόλο.
Η φρεγάτα «Νέαρχος» έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος περίπου 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες.
Ανάμεσα σε αυτές, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ο ολοκληρωμένος ιστός αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module), όπου συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πολεμικού πλοίου, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου, τύπου CAPTAS-4 και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.
Παράλληλα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικός Δένδιας εξήγγειλε την έναρξη διαπραγματεύσεων για την προμήθεια και τέταρτης φρεγάτας τύπου Belharra, καθώς και ευρύ πρόγραμμα εκσυγχρονισμού σειράς πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Συγκεκριμένα, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι με το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 φρεγατών BELHARA, με τα προγράμματα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ, των πυραυλακάτων ΡΟΥΣΣΕΝ, αλλά και των υποβρυχίων μας, τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα να υλοποιούνται στην Ελλάδα, καθώς και με την κτήση των τεσσάρων περιπολικών ISLAND, τα οποία σύντομα θα ενταχθούν στον στόλο μας, όπως και με τη μελλοντική συμμετοχή της χώρας στο σχεδιασμό και στη συνέχεια τη ναυπήγηση της νέας φρεγάτας CONSTELATION, αλλά και με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας, δημιουργείται ένα πυραυλικό απόρθητο τείχος επιφανείας στο Αιγαίο.
Ειδικότερα, τόνισε ότι η καθέλκυση της φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό σταθμό για το Πολεμικό Ναυτικό μας και τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας. Ένα ακόμη βήμα για την υλοποίηση της Ατζέντας «2030». Επιβεβαιώνει την ισχυρή βούληση και προσήλωση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ενίσχυση της Εθνικής Άμυνας. Υπηρετεί το στόχο και τη σταθερή δέσμευση του συνόλου του πολιτικού συστήματος: Τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας, της ασφάλειας και τις συνθήκες προόδου και ευημερίας της Χώρας και του ελληνικού λαού.
Όπως είπε ο υπουργός Άμυνας «ισχυροποιούμε την παρουσία μας στην Ανατολική Μεσόγειο, προστατεύοντας, ταυτόχρονα τα σύνορα και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ουδέποτε αμφισβητώντας τα νόμιμα δικαιώματα άλλων χωρών της περιοχής. Πάντοτε τηρώντας τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και όσων προβλέπει η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας. Στη βάση της προστασίας των κοινών ευρωπαϊκών μας αξιών. Για την Ευρώπη της ειρήνης, της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ατομικών ελευθεριών. Αξίες, την προάσπιση των οποίων ελπίζουμε να υιοθετήσουν όλες οι χώρες της περιοχής”.
Και πρόσθεσε: Η σχέση της Γαλλίας με την Ελλάδα είναι μακρά και στενή. Βασίζεται σε κοινές αξίες και στόχους, ιδιαίτερα στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας. Η Συμφωνία για την Εγκαθίδρυση της Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης για τη Συνεργασία στην Άμυνα και την Ασφάλεια, την οποία είχα την τιμή να υπογράψω, στις 28 Σεπτεμβρίου 2021, επιβεβαιώνει αυτή τη σχέση.
Ως αποτέλεσμα αυτής της στενής συνεργασίας των χωρών μας, η φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» είναι η δεύτερη νεότευκτη ναυτική πλατφόρμα ενός πολυσχιδούς εξοπλιστικού προγράμματος. Το οποίο θεμελιώθηκε επί Υπουργίας του αγαπητού μου φίλου Νίκου Παναγιωτόπουλου. Το Πρόγραμμα πλέον περνάει στην επόμενη φάση. Τροποποιημένο έχει αποτελέσει τμήμα της Ατζέντας «2030».
Στο σημείο αυτό, ο κ.Δένδιας ανακοίνωσε την πρόθεση της Ελλάδος να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με στόχο να αποκτήσει μια ακόμη φρεγάτα, την τέταρτη του ίδιου τύπου. Που θα έρθει να προστεθεί στον ΚΙΜΩΝΑ, το ΝΕΑΡΧΟ και τον ΦΟΡΜΙΩΝΑ. Ισχυροποιώντας έτσι ακόμη περισσότερο το Πολεμικό μας Ναυτικό, όπως είπε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ