
Με ταχείς ρυθμούς προχωρά το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), μετά και την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, την έγκριση του master plan και της Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και τη νέα ΑΕΠΟ (Αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων)
Σύμφωνα με τα όσα είπε από το βήμα του 7ου συνεδρίου Μεταφορών και Υποδομών στο Μέγαρο Μουσικής ο Παναγιώτης Τσώνης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ, ο Οργανισμός έχει θέσει ως στόχο όλες οι υποχρεωτικές επενδύσεις να ολοκληρωθούν στο τέλος της πρώτης επενδυτικής περιόδου.
Όπως είπε, «πρόκειται για ένα φιλόδοξο, αλλά εφικτό στόχο».
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι δόθηκε το «πράσινο φως» από το EU Funding και την Περιφέρεια Αττικής για να συνεχιστεί και να τεθεί σε επανέναρξη το έργο της επέκτασης του προβλήτα κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμένα Πειραιά.
Ταυτόχρονα, τόνισε ότι προχωρά η βυθοκόρηση στο λιμάνι, «ένα σημαντικό γεγονός τόσο από περιβαλλοντολογικής άποψης, όσο και της ασφάλειας καθώς θα επιτρέψει τον καλύτερο ελλιμενισμό των πλοίων».
Εκτίμησε ότι, έως τα τέλη του 2024, θα έχει ολοκληρωθεί η υπόγεια σύνδεση του ΟΔΔΥ, που θα συνδέει τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων με το Logistics Center, ενώ προχωράει και η αναβάθμιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος (ΝΠΖ Περάματος). Αναφερόμενος στο κομμάτι της «πράσινης» μετάβασης, ο κ. Τσώνης υποστήριξε ότι είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα λιμάνια και τη ναυτιλία. Επ’ αυτού, ο ΟΛΠ θα δαπανήσει πάνω από 50 -60 εκατ. ευρώ για την τροφοδοσία πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια από ξηράς (cold ironing), για 9 συνολικά θέσεις, που αφορούν 5 την ακτοπλοΐα και 4 την κρουαζιέρα.
Αυτή τη στιγμή έχουν ξεκινήσει οι μελέτες για 2 ακόμη θέσεις cold ironing στη νέα επέκταση κρουαζιέρας του Οργανισμού, ενώ παράλληλα ξεκινούν οι μελέτες για να καλυφθούν οι ανάγκες σε ro-ro και container πλοία.
Επίσης, ο κ. Τσώνης δήλωσε ότι: «Βρισκόμαστε στο στάδιο της δημοπράτησης έργων για την υλοποίηση πλέον του cold ironing για τις προαναφερόμενες 9 θέσεις πλοίων».
Σχετικά με τις επιδόσεις του ΟΛΠ για την τρέχουσα χρονιά έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα εντυπωσιακά μεγέθη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, που αναμένεται να πετύχει νέο ρεκόρ με πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ