
Οι εργαζόμενοι της Boeing στην περιφέρεια του Σιάτλ ψήφισαν χθες, Πέμπτη, το βράδυ με ποσοστό 96% υπέρ μιας απεργίας, σταματώντας την παραγωγή του αεροπλάνου της εταιρείας που κάνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε μια περίοδο που η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με χρόνιες καθυστερήσεις στην παραγωγή και αυξανόμενα χρέη.
Η πρώτη απεργία των εργαζομένων της εταιρείας από το 2008 θα αρχίσει τα μεσάνυκτα (τοπική ώρα, 10:00 ώρα Ελλάδας), εβδομάδες αφότου ανέλαβε καθήκοντα, τον Αύγουστο, ο νέος διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην εταιρεία, αφού μια πόρτα είχε αποσπασθεί εν πτήσει από ένα σχεδόν καινούριο αεροωθούμενο 737 MAX.
Περίπου 30.000 εργαζόμενοι, που κατασκευάζουν τα 737 MAX της Boeing και άλλα αεριωθούμενα στις περιοχές του Σιάτλ και του Πόρτλαντ, καλούνταν να ψηφίσουν για την πρώτη πλήρη εργασιακή σύμβασή τους εδώ και 16 χρόνια.
Βάσει των κανόνων της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών και Εργατών Αεροδιαστημικής (International Association of Machinists and Aerospace Workers, IAM), τουλάχιστον τα δύο τρίτα των συνδικαλισμένων εργαζομένων έπρεπε να ψηφίσουν υπέρ μιας απεργίας ώστε αυτή να πραγματοποιηθεί και να απορριφθεί η σύμβαση.
Οι εργαζόμενοι της Boeing ψήφισαν σε ποσοστό 96% υπέρ της απεργίας και σε ποσοστό 94,6% υπέρ της απόρριψης της συμφωνίας.
Η συμφωνία περιλάμβανε μια γενική αύξηση μισθών 25%, ένα μπόνους 3.000 δολαρίων για την υπογραφή της σύμβασης και μια υπόσχεση να κατασκευαστεί στην περιοχή του Σιάτλ το επόμενο εμπορικό αεριωθούμενο, με την προϋπόθεση το πρόγραμμα κατασκευής του να αρχίσει μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών από την υπογραφή της συμφωνίας.
Μολονότι η ηγεσία της IAM συνέστησε την περασμένη Κυριακή να δεχθούν τα μέλη της τη σύμβαση, πολλοί εργαζόμενοι απάντησαν οργισμένα, υποστηρίζοντας το αρχικό αίτημα για μισθολογική αύξηση 40% και εκφράζοντας τη λύπη τους για την απώλεια ενός ετήσιου πριμ.
Την Τετάρτη, ο Όρτμπεργκ έστειλε μια επιστολή στους εργαζομένους, καλώντας τους να εγκρίνουν τη συμφωνία.
Μερικοί εργαζόμενοι ετοιμάζονταν ήδη εκείνη την ημέρα για πικετοφορία. Ένα μέλος του συνδικάτου έφυγε από συνάντηση την Τετάρτη κρατώντας κάτω από το χέρι της πλακάτ που έγραφε «Σε Απεργία Εναντίον της Boeing».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ