
Έναν σχεδόν χρόνο μετά την έναρξη των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο αντίκτυπος στη διεθνή ναυτιλία παραμένει εμφανής.
Η ναυτιλιακή κίνηση από το Σουέζ έχει μειωθεί δραστικά, με πλοιοκτήτες και διαχειριστές να επιλέγουν τον μακρύτερο δρόμο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος, αυξάνοντας τα τονομίλια και τους χρόνους μεταφοράς έως και δύο εβδομάδες, αναλόγως της ταχύτητας των πλοίων.
Σύμφωνα με ανάλυση της Rebecca Galanopoulos Jones για τη Veson Nautical, η κίνηση των bulkers από το Σουέζ έχει μειωθεί τον τελευταίο χρόνο σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Για παράδειγμα, τον Αύγουστο, ο αριθμός των bulkers που διέσχισαν τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε από 703 τον Αύγουστο του 2023, που αντιστοιχούσε σε χωρητικότητα DWT 45,9 εκατ. ΜΤ, σε 427 τον Αύγουστο του 2024 ‒ ή 27,9 εκατ. ΜΤ, μια μείωση της τάξεως του 39% σε ετήσια βάση.
Η άνοδος των τονομιλίων διαφαίνεται ότι επιδρά θετικά στη ναυλαγορά. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Veson Nautical, οι ναύλοι των Capesizes για συμβόλαια ενός έτους αυξήθηκαν στα $23.270/ημέρα έναντι $14.380/ημέρα το ίδιο διάστημα πέρυσι. Η εν λόγω αύξηση αγγίζει το 61,8%. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι αξίες για σχεδόν το σύνολο των μεγεθών, με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται στα Capesizes 15 ετών. Αναλυτικότερα, η αύξηση αγγίζει το 45,49% περίπου, από τα $19,85 εκατ. σε $28,88 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Για δεκαετίες, ο άνθρακας ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των εξαγωγών εμπορευμάτων της Αυστραλίας, προτού χάσει την πρώτη θέση από το σιδηρομετάλλευμα. Πλέον, κινδυνεύει να…
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2024 και τις νέες λίστες επιδόσεων των Flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών δημοσίευσε το Paris…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ