
Για την ανάγκη ενίσχυσης της γεωπολιτικής θέσης και της διαπραγματευτικής ισχύος της Κύπρου με στόχο την επίλυση του Κυπριακού μίλησε ο κ. Πόλυς Χατζηωάννου, CEO της Safe Bulkers, στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου το Propeller Club Πειραιά από κοινού με το Propeller Λεμεσού, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών από την τουρκική εισβολή.
Ο Κύπριος εφοπλιστής έκανε ειδική μνεία στην οικονομική ανάκαμψη της Κύπρου τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενη τη στρατηγική της θέση ως γέφυρα Ανατολής και Δύσης.
Ο ίδιος υπογράμμισε την τόνωση των γεωπολιτικών σχέσεων με τη Δύση, σημειώνοντας: «σταδιακά κάναμε γεωπολιτικές επιλογές πιο κοντά στη Δύση. Ειδικά μετά τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας αναπτύξαμε σχέσεις με Ισραήλ, Αίγυπτο και ΗΠΑ , γεγονός που αναδείχθηκε πιο έντονα από ποτέ μέσα από το σχέδιο ‘’Αμάλθεια’’ της Κυπριακής Δημοκρατίας για την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας διά θαλάσσης προς τη Λωρίδα της Γάζας η οποία ξεκίνησε από το λιμάνι της Λάρνακας».
Ο κ. Χατζηωάννου τόνισε ότι, εν μέσω των εύθραυστων αυτών γεωπολιτικών ισορροπιών, η ενίσχυση της άμυνας και των διαπραγματευτικών σχέσεων της Κύπρου πρέπει να είναι η κορυφαία προτεραιότητα. «Στην Κύπρο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο εχθρός δεν είναι προ των πυλών αλλά είναι ήδη εντός των πυλών». Σχολίασε ακόμη ότι η στήριξη της Ελλάδας στον αμυντικό τομέα της Κύπρου είναι θεμελιώδης. «Μόνο αν σε αισθάνεται ισχυρό ο άλλος θα έρθει στο τραπέζι των συζητήσεων για να βρεθεί μια δίκαιη και βιώσιμη λύση. Η άμυνα της Ελλάδας, άλλωστε, ξεκινά από την άμυνα της Κύπρου. Αν χαθεί αυτό, θα πέφτουν στο τραπέζι, από την άλλη πλευρά, χωρίς καμία ντροπή, σχέδια διχοτόμησης του νησιού και δύο κρατών στην Κύπρο».
Ο επικεφαλής της Safe Bulkers επεσήμανε ότι η ηλεκτρική διασύνδεση με την Ελλάδα και το Ισραήλ, που υποστηρίζεται από τις ΗΠΑ και χρηματοδοτείται από την ΕΕ, θα ενισχύσει τη γεωπολιτική προβολή της Κύπρου ενώ έκλεισε το μήνυμά του με την ευχή «να βρεθεί μια λύση ενός ανεξάρτητου και κυριαρχικού κράτους, μέλους της ΕΕ, το οποίο θα παίζει σημαίνοντα ρόλο στην ευρύτερη περιοχή γεωπολιτικά και ενεργειακά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιράν, έπειτα από ισχυρή…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ