
Το αμερικανικό δίκτυο Bloomberg μετέδωσε, τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, επικαλούμενο πηγές, ότι η Τουρκία έχει υποβάλει αίτημα πριν από μήνες για ένταξη στους BRICS.
Πηγές που επικαλείται το Bloomberg φέρεται να δήλωσαν ότι η Τουρκία προχώρησε στην υποβολή της αίτησης εξαιτίας της απογοήτευσής της για την πολυετή έλλειψη προόδου στη διαδικασία ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).
Η κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πιστεύει ότι το γεωπολιτικό κέντρο βάρους μετατοπίζεται μακριά από τις ανεπτυγμένες οικονομίες, σύμφωνα με τις πηγές, οι οποίες μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας. Οι ίδιες πηγές φέρονται να είπαν πως η νέα διπλωματική ώθηση της χώρας αντικατοπτρίζει τις φιλοδοξίες της να καλλιεργήσει δεσμούς με όλες τις πλευρές σε έναν πολυπολικό κόσμο, ενώ παράλληλα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της ως μέλος του ΝΑΤΟ.
Η υποψηφιότητα είναι επίσης εν μέρει αποτέλεσμα των διαφωνιών με τα άλλα μέλη του ΝΑΤΟ, αφού η Τουρκία συνεχίζει να διατηρεί στενούς δεσμούς με τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία το 2022.
Η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα, σε δήλωσή της τον περασμένο Ιούνιο, σχετικά με την ένταξη της Τουρκίας, είχε δηλώσει πως «οι πόρτες της Ένωσης (σ.σ. BRICS είναι ανοιχτές). Υπάρχουν ορισμένα κριτήρια, πρέπει να είναι σύμφωνα με την επιθυμία των χωρών να γίνουν μέλη μιας Ένωσης, που θα βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό και όχι στην ένταξη σε μια λέσχη ελίτ». Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν, από την άλλη, είχε δηλώσει: «Έχουμε σχέσεις, είμαστε σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη. Και αυτά βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε μια διαδικασία εξέλιξης».
Οι BRICS είναι διεθνής πολιτικός και οικονομικός οργανισμός των μεγαλύτερων αναδυόμενων αγορών. Στη σημερινή του σύνθεση συμμετέχουν στον οργανισμό δέκα χώρες: η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα, η Βραζιλία, η Νότια Αφρική, η Αίγυπτος, η Αιθιοπία, η Αργεντινή, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ιράν και η Σαουδική Αραβία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ