
Το αμερικανικό δίκτυο Bloomberg μετέδωσε, τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, επικαλούμενο πηγές, ότι η Τουρκία έχει υποβάλει αίτημα πριν από μήνες για ένταξη στους BRICS.
Πηγές που επικαλείται το Bloomberg φέρεται να δήλωσαν ότι η Τουρκία προχώρησε στην υποβολή της αίτησης εξαιτίας της απογοήτευσής της για την πολυετή έλλειψη προόδου στη διαδικασία ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).
Η κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πιστεύει ότι το γεωπολιτικό κέντρο βάρους μετατοπίζεται μακριά από τις ανεπτυγμένες οικονομίες, σύμφωνα με τις πηγές, οι οποίες μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας. Οι ίδιες πηγές φέρονται να είπαν πως η νέα διπλωματική ώθηση της χώρας αντικατοπτρίζει τις φιλοδοξίες της να καλλιεργήσει δεσμούς με όλες τις πλευρές σε έναν πολυπολικό κόσμο, ενώ παράλληλα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της ως μέλος του ΝΑΤΟ.
Η υποψηφιότητα είναι επίσης εν μέρει αποτέλεσμα των διαφωνιών με τα άλλα μέλη του ΝΑΤΟ, αφού η Τουρκία συνεχίζει να διατηρεί στενούς δεσμούς με τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία το 2022.
Η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα, σε δήλωσή της τον περασμένο Ιούνιο, σχετικά με την ένταξη της Τουρκίας, είχε δηλώσει πως «οι πόρτες της Ένωσης (σ.σ. BRICS είναι ανοιχτές). Υπάρχουν ορισμένα κριτήρια, πρέπει να είναι σύμφωνα με την επιθυμία των χωρών να γίνουν μέλη μιας Ένωσης, που θα βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό και όχι στην ένταξη σε μια λέσχη ελίτ». Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν, από την άλλη, είχε δηλώσει: «Έχουμε σχέσεις, είμαστε σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη. Και αυτά βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε μια διαδικασία εξέλιξης».
Οι BRICS είναι διεθνής πολιτικός και οικονομικός οργανισμός των μεγαλύτερων αναδυόμενων αγορών. Στη σημερινή του σύνθεση συμμετέχουν στον οργανισμό δέκα χώρες: η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα, η Βραζιλία, η Νότια Αφρική, η Αίγυπτος, η Αιθιοπία, η Αργεντινή, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ιράν και η Σαουδική Αραβία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ