
Με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης καινοτόμων λύσεων μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, δύο ηγετικοί όμιλοι ανακοίνωσαν πρόσφατα τη συνεργασία τους για τη δημιουργία πλοίων ειδικά σχεδιασμένων για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Συγκεκριμένα, η εταιρεία Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC), μια κοινοπραξία μεταξύ της NYK Line και της Knutsen Group, προχώρησε σε συνεργασία με την COSCO Shipping Heavy Industry Co. Ltd. (CHI).
Η συνεργασία αυτή βασίζεται στην τεχνολογία LCO₂-Elevated Pressure (LCO₂-EP) της KNCC, η οποία έχει ήδη λάβει έγκριση AiP το 2022, ενώ οι δεξαμενές φορτίου LCO₂-EP έλαβαν την πιστοποίηση GASA το 2023 από την κλάση DNV. Η τεχνολογία LCO₂-EP προσφέρει ένα καινοτόμο σύστημα μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα σε υγρή μορφή, χρησιμοποιώντας ανεβασμένες πιέσεις και διατηρώντας το LCO₂ σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αυτό μειώνει τις απαιτήσεις για ενέργεια και την πολυπλοκότητα των συστημάτων επί του πλοίου, κάνοντάς το ιδανικό για άμεση έγχυση σε αποθηκευτικούς χώρους στη θάλασσα.
Ένας βασικός στόχος της μελέτης είναι η ανάπτυξη ενός πλοίου Άμεσης Έγχυσης Υγροποιημένου CO₂ στην Ανοικτή Θάλασσα (Direct Injection Offshore ‒ DIO). Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς εξοικονομεί χρόνο και κόστος στην εγκατάσταση και στη λειτουργία των έργων CCUS σε σύγκριση με τις παραδοσιακές υποδομές που απαιτούνται στην ξηρά ή σε πλωτές πλατφόρμες.
Η συμφωνία αυτή υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία της προετοιμασίας της αγοράς για την αναμενόμενη αύξηση στη ζήτηση έργων CCUS σε παγκόσμιο επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ανησυχητικά είναι τα ευρήματα πρόσφατης ανάλυσης της S&P Global Commodity Insights, η οποία εστιάζει στα δεξαμενόπλοια του «σκιώδους» στόλου. Συγκεκριμένα, παρατηρείται σημαντική επέκταση του…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ