
Η αντίστροφη μέτρηση έχει πλέον ξεκινήσει για την εφαρμογή του Fuel EU Maritime, το οποίο από την 1η Ιανουαρίου του 2025 θα «συνοδεύει» το EU ETS ως μέτρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εστίαση στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική BRS Shipbrokers, σε πρόσφατη ανάλυσή της, εστιάζει στις διαφορές των EU ETS και Fuel EU Maritime, με έμφαση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, ενώ το EU ETS λαμβάνει υπόψη τις TtW (tank to wake) εκπομπές άνθρακα, το Fuel EU Maritime θα λαμβάνει υπόψη τις WtW (well to wake) εκπομπές. Παρότι το EU ETS αρχικά θα έχει υψηλότερο κόστος για τα tankers, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται να ξεπεράσει εκείνο του ETS μετά το 2035.
Εφόσον το προφίλ εμπορικής διαχείρισης του στόλου δεξαμενόπλοιων ‒και συνεπώς οι εκπομπές τους‒ δεν μεταβληθούν σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023, το κόστος του EU ETS για τα tankers εκτιμάται στα €800 εκατ. το 2025 και άνω των €2 δισ. το 2030 αλλά και το 2035.
Τα πρώτα έτη εφαρμογής του, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται χαμηλότερο από εκείνο του EU ETS. Ωστόσο, όπως σημειώνει η BRS Shipbrokers, καθώς οι στόχοι για την ανθρακική ένταση θα καταστούν αυστηρότεροι από το 2030 ‒και ειδικά το 2035‒ και έπειτα, το κόστος συμμόρφωσης με το Fuel EU Maritime θα ξεπεράσει εκείνο του EU ETS εφόσον δεν μεταβληθεί το προφίλ του στόλου ως προς τα καύσιμα που καταναλώνονται.
Το 2025, το κόστος του Fuel EU εκτιμάται στα €340 εκατ., το 2030 στο €1 δισ. και το 2035 άνω των €2,6 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ