
Η αντίστροφη μέτρηση έχει πλέον ξεκινήσει για την εφαρμογή του Fuel EU Maritime, το οποίο από την 1η Ιανουαρίου του 2025 θα «συνοδεύει» το EU ETS ως μέτρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εστίαση στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική BRS Shipbrokers, σε πρόσφατη ανάλυσή της, εστιάζει στις διαφορές των EU ETS και Fuel EU Maritime, με έμφαση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, ενώ το EU ETS λαμβάνει υπόψη τις TtW (tank to wake) εκπομπές άνθρακα, το Fuel EU Maritime θα λαμβάνει υπόψη τις WtW (well to wake) εκπομπές. Παρότι το EU ETS αρχικά θα έχει υψηλότερο κόστος για τα tankers, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται να ξεπεράσει εκείνο του ETS μετά το 2035.
Εφόσον το προφίλ εμπορικής διαχείρισης του στόλου δεξαμενόπλοιων ‒και συνεπώς οι εκπομπές τους‒ δεν μεταβληθούν σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023, το κόστος του EU ETS για τα tankers εκτιμάται στα €800 εκατ. το 2025 και άνω των €2 δισ. το 2030 αλλά και το 2035.
Τα πρώτα έτη εφαρμογής του, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται χαμηλότερο από εκείνο του EU ETS. Ωστόσο, όπως σημειώνει η BRS Shipbrokers, καθώς οι στόχοι για την ανθρακική ένταση θα καταστούν αυστηρότεροι από το 2030 ‒και ειδικά το 2035‒ και έπειτα, το κόστος συμμόρφωσης με το Fuel EU Maritime θα ξεπεράσει εκείνο του EU ETS εφόσον δεν μεταβληθεί το προφίλ του στόλου ως προς τα καύσιμα που καταναλώνονται.
Το 2025, το κόστος του Fuel EU εκτιμάται στα €340 εκατ., το 2030 στο €1 δισ. και το 2035 άνω των €2,6 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νεκρός εντοπίστηκε, νωρίτερα σήμερα, ένας άνδρας στο λιμάνι του Πειραιά, με τις συνθήκες θανάτου του να ερευνώνται από το Λιμενικό Σώμα. Πρόκειται, σύμφωνα με…
Το bioLNG αποτελεί ένα καύσιμο που συνδυάζει το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα με την τεχνική ωριμότητα και την άμεση υιοθέτησή του από ήδη υπάρχοντες στόλους…
Ο πληθυσμός της Ιαπωνίας συρρικνώθηκε με ταχύτητα ρεκόρ –κατά 900.000 και πλέον ανθρώπους– το 2024, δείχνουν επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα, παρά…
Εκατόν είκοσι οκτώ θαλάσσιες συνδέσεις είχε αναπτύξει η Κίνα έως τα τέλη του περασμένου Ιουλίου στο πλαίσιο του Silk Road Maritime Transport project, που…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη.…
Δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση μειοψηφικού μετοχικού πακέτου της Air Europa ετοιμάζει η Turkish Airlines, σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Τουρκίας. Στόχος του…
Καθώς η καταληκτική ημερομηνία για την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίων με την ξηρά (Offshore Power Supply − OPS) πλησιάζει, το λιμάνι του…
Η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν δεσμεύθηκαν χθες στην Ουάσιγκτον να «σταματήσουν οριστικά», σύμφωνα με τον Ντόναλντ Τραμπ, την εδαφική τους διένεξη, η οποία έφερε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ