
Η αντίστροφη μέτρηση έχει πλέον ξεκινήσει για την εφαρμογή του Fuel EU Maritime, το οποίο από την 1η Ιανουαρίου του 2025 θα «συνοδεύει» το EU ETS ως μέτρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εστίαση στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική BRS Shipbrokers, σε πρόσφατη ανάλυσή της, εστιάζει στις διαφορές των EU ETS και Fuel EU Maritime, με έμφαση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, ενώ το EU ETS λαμβάνει υπόψη τις TtW (tank to wake) εκπομπές άνθρακα, το Fuel EU Maritime θα λαμβάνει υπόψη τις WtW (well to wake) εκπομπές. Παρότι το EU ETS αρχικά θα έχει υψηλότερο κόστος για τα tankers, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται να ξεπεράσει εκείνο του ETS μετά το 2035.
Εφόσον το προφίλ εμπορικής διαχείρισης του στόλου δεξαμενόπλοιων ‒και συνεπώς οι εκπομπές τους‒ δεν μεταβληθούν σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023, το κόστος του EU ETS για τα tankers εκτιμάται στα €800 εκατ. το 2025 και άνω των €2 δισ. το 2030 αλλά και το 2035.
Τα πρώτα έτη εφαρμογής του, το κόστος του Fuel EU Maritime αναμένεται χαμηλότερο από εκείνο του EU ETS. Ωστόσο, όπως σημειώνει η BRS Shipbrokers, καθώς οι στόχοι για την ανθρακική ένταση θα καταστούν αυστηρότεροι από το 2030 ‒και ειδικά το 2035‒ και έπειτα, το κόστος συμμόρφωσης με το Fuel EU Maritime θα ξεπεράσει εκείνο του EU ETS εφόσον δεν μεταβληθεί το προφίλ του στόλου ως προς τα καύσιμα που καταναλώνονται.
Το 2025, το κόστος του Fuel EU εκτιμάται στα €340 εκατ., το 2030 στο €1 δισ. και το 2035 άνω των €2,6 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ