
Στον αυξημένο αριθμό πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έπειτα από μια περίοδο «ηρεμίας», εστιάζει πρόσφατη έκθεση του αλληλασφαλιστικού οργανισμού Gard.
Ειδικότερα, το 2023 κατά μέσο όρο σημειωνόταν μία πυρκαγιά σε containership ανά εννιά ημέρες, αναφέρει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός, επικαλούμενος στοιχεία του Cargo Incident Notification System (CINS). Τα συγκεκριμένα επίπεδα αποτελούν σημαντική άνοδο έναντι εκείνων του 2020, οπότε και καταγραφόταν περίπου μία πυρκαγιά ανά δύο εβδομάδες.
Πάντως, το 2024 έχει φέρει ένα νέο κύμα αισιοδοξίας. Έως και τον Μάιο του τρέχοντος έτους δεν σημειώθηκε καμία πυρκαγιά μεγάλης κλίμακας. Πάντως, στις 26 Μαΐου, το «Northern Juvenile» έπιασε φωτιά στον λιμένα της Σιγκαπούρης, ενώ στις 19 Ιουλίου κατεγράφη πυρκαγιά στο «Maersk Frankfurt», που βρισκόταν στη δυτική ακτή της Ινδίας.
Στο πλαίσιο της ανάλυσής του, ο Gard εστιάζει στη συμφόρηση στους λιμένες. Πλέον, απαιτείται περισσότερος χρόνος προκειμένου να ελλιμενιστούν πλοία τα οποία ίσως αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Πέραν αυτού, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο διαχειριστής του πλοίου επιθυμεί να εκφορτώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, γεγονός που ενδέχεται να αυξήσει τον κίνδυνο πρόκλησης κάποιου ατυχήματος.
Επιπλέον, η αναδιάταξη των routes έχει οδηγήσει στο να προσεγγίζουν πλοία μεγάλου μεγέθους λιμένες που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές για να τα υποδεχτούν. Ο Gard εστιάζει στους αφρικανικούς λιμένες και στην αναδιάταξη των routes των containerships γύρω από την Αφρική.
Παράλληλα, υπάρχουν και παράγοντες που οφείλονται στη φύση του φορτίου. Φορτία όπως ο άνθρακας, οι μπαταρίες λιθίου, το βαμβάκι και το μαλλί φέρεται να παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο.
Σε κάθε περίπτωση, τα περιστατικά παραμένουν περιορισμένα. Άλλωστε, όπως αναφέρει ο Gard, περίπου 250 εκατ. containers μεταφέρονται διά θαλάσσης ετησίως. Μονάχα στη μεταφορά λίγων εξ αυτών παρουσιάζονται προβλήματα, ενώ οι καταστάσεις που δεν αντιμετωπίζονται προτού κλιμακωθούν σημαντικά είναι ακόμα λιγότερος. Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται εφησυχασμό. Η άνοδος των πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ανησυχητική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ