
Στον αυξημένο αριθμό πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έπειτα από μια περίοδο «ηρεμίας», εστιάζει πρόσφατη έκθεση του αλληλασφαλιστικού οργανισμού Gard.
Ειδικότερα, το 2023 κατά μέσο όρο σημειωνόταν μία πυρκαγιά σε containership ανά εννιά ημέρες, αναφέρει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός, επικαλούμενος στοιχεία του Cargo Incident Notification System (CINS). Τα συγκεκριμένα επίπεδα αποτελούν σημαντική άνοδο έναντι εκείνων του 2020, οπότε και καταγραφόταν περίπου μία πυρκαγιά ανά δύο εβδομάδες.
Πάντως, το 2024 έχει φέρει ένα νέο κύμα αισιοδοξίας. Έως και τον Μάιο του τρέχοντος έτους δεν σημειώθηκε καμία πυρκαγιά μεγάλης κλίμακας. Πάντως, στις 26 Μαΐου, το «Northern Juvenile» έπιασε φωτιά στον λιμένα της Σιγκαπούρης, ενώ στις 19 Ιουλίου κατεγράφη πυρκαγιά στο «Maersk Frankfurt», που βρισκόταν στη δυτική ακτή της Ινδίας.
Στο πλαίσιο της ανάλυσής του, ο Gard εστιάζει στη συμφόρηση στους λιμένες. Πλέον, απαιτείται περισσότερος χρόνος προκειμένου να ελλιμενιστούν πλοία τα οποία ίσως αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Πέραν αυτού, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο διαχειριστής του πλοίου επιθυμεί να εκφορτώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, γεγονός που ενδέχεται να αυξήσει τον κίνδυνο πρόκλησης κάποιου ατυχήματος.
Επιπλέον, η αναδιάταξη των routes έχει οδηγήσει στο να προσεγγίζουν πλοία μεγάλου μεγέθους λιμένες που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές για να τα υποδεχτούν. Ο Gard εστιάζει στους αφρικανικούς λιμένες και στην αναδιάταξη των routes των containerships γύρω από την Αφρική.
Παράλληλα, υπάρχουν και παράγοντες που οφείλονται στη φύση του φορτίου. Φορτία όπως ο άνθρακας, οι μπαταρίες λιθίου, το βαμβάκι και το μαλλί φέρεται να παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο.
Σε κάθε περίπτωση, τα περιστατικά παραμένουν περιορισμένα. Άλλωστε, όπως αναφέρει ο Gard, περίπου 250 εκατ. containers μεταφέρονται διά θαλάσσης ετησίως. Μονάχα στη μεταφορά λίγων εξ αυτών παρουσιάζονται προβλήματα, ενώ οι καταστάσεις που δεν αντιμετωπίζονται προτού κλιμακωθούν σημαντικά είναι ακόμα λιγότερος. Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται εφησυχασμό. Η άνοδος των πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ανησυχητική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ