
Στον αυξημένο αριθμό πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έπειτα από μια περίοδο «ηρεμίας», εστιάζει πρόσφατη έκθεση του αλληλασφαλιστικού οργανισμού Gard.
Ειδικότερα, το 2023 κατά μέσο όρο σημειωνόταν μία πυρκαγιά σε containership ανά εννιά ημέρες, αναφέρει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός, επικαλούμενος στοιχεία του Cargo Incident Notification System (CINS). Τα συγκεκριμένα επίπεδα αποτελούν σημαντική άνοδο έναντι εκείνων του 2020, οπότε και καταγραφόταν περίπου μία πυρκαγιά ανά δύο εβδομάδες.
Πάντως, το 2024 έχει φέρει ένα νέο κύμα αισιοδοξίας. Έως και τον Μάιο του τρέχοντος έτους δεν σημειώθηκε καμία πυρκαγιά μεγάλης κλίμακας. Πάντως, στις 26 Μαΐου, το «Northern Juvenile» έπιασε φωτιά στον λιμένα της Σιγκαπούρης, ενώ στις 19 Ιουλίου κατεγράφη πυρκαγιά στο «Maersk Frankfurt», που βρισκόταν στη δυτική ακτή της Ινδίας.
Στο πλαίσιο της ανάλυσής του, ο Gard εστιάζει στη συμφόρηση στους λιμένες. Πλέον, απαιτείται περισσότερος χρόνος προκειμένου να ελλιμενιστούν πλοία τα οποία ίσως αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Πέραν αυτού, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο διαχειριστής του πλοίου επιθυμεί να εκφορτώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, γεγονός που ενδέχεται να αυξήσει τον κίνδυνο πρόκλησης κάποιου ατυχήματος.
Επιπλέον, η αναδιάταξη των routes έχει οδηγήσει στο να προσεγγίζουν πλοία μεγάλου μεγέθους λιμένες που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές για να τα υποδεχτούν. Ο Gard εστιάζει στους αφρικανικούς λιμένες και στην αναδιάταξη των routes των containerships γύρω από την Αφρική.
Παράλληλα, υπάρχουν και παράγοντες που οφείλονται στη φύση του φορτίου. Φορτία όπως ο άνθρακας, οι μπαταρίες λιθίου, το βαμβάκι και το μαλλί φέρεται να παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο.
Σε κάθε περίπτωση, τα περιστατικά παραμένουν περιορισμένα. Άλλωστε, όπως αναφέρει ο Gard, περίπου 250 εκατ. containers μεταφέρονται διά θαλάσσης ετησίως. Μονάχα στη μεταφορά λίγων εξ αυτών παρουσιάζονται προβλήματα, ενώ οι καταστάσεις που δεν αντιμετωπίζονται προτού κλιμακωθούν σημαντικά είναι ακόμα λιγότερος. Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται εφησυχασμό. Η άνοδος των πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ανησυχητική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ