
H νωχελικότητα των επενδύσεων στον τομέα των ανθρακωρυχείων, εν μέσω αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές άνθρακα, φαίνεται να αποτελεί παρελθόν. Οι εκτιμήσεις ότι τα ορυκτά καύσιμα αναμένεται να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή εξίσωση των ασιατικών χωρών τα επόμενα χρόνια καθώς και η ισχυρή τρέχουσα ζήτηση για άνθρακα έχουν οδηγήσει στην αύξηση των επενδύσεων κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συγχώνευση των αμερικανικών εταιρειών Arch Resources και Consol Energy, με στόχο τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας-κολοσσού στον τομέα της εξόρυξης άνθρακα στη Βόρεια Αμερική. Η νέα εταιρεία θα ονομάζεται Core Natural Resources και η αξία της θα ξεπερνά τα $5 δισ. Επίσης, σημειώνεται ότι το 55% της νεοϊδρυθείσας εταιρείας θα ανήκει στους μετόχους της Arch Resources, ενώ το υπόλοιπο 45% σε εκείνους της Consol Energy.
Ειδικότερα, η εξαγωγική ικανότητα της Core Natural Resources θα ανέρχεται στους 25 εκατ. τόνους άνθρακα ετησίως, εκ των οποίων το 67% εκτιμάται ότι θα εξάγεται στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας, σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Consol Energy, James Brock. Επιπλέον, η ολοκλήρωση της συγχώνευσης, που αναμένεται το α΄ τρίμηνο του 2025, προβλέπεται ότι θα αποφέρει αθροιστικά ετήσια εξοικονόμηση κόστους ύψους $110-140 εκατ. για τις δύο εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα εντός του έτους, είχε πραγματοποιηθεί η εξαγορά εγκαταστάσεων εξόρυξης άνθρακα της καναδικής Teck Resources από την Glencore, ενώ η Anglo American αναζητά αγοραστή για τα μεταλλουργικά ανθρακωρυχεία της στην Αυστραλία, μετά την απόρριψη της προσφοράς εξαγοράς από την BHP, ύψους $49 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Για δεκαετίες, ο άνθρακας ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των εξαγωγών εμπορευμάτων της Αυστραλίας, προτού χάσει την πρώτη θέση από το σιδηρομετάλλευμα. Πλέον, κινδυνεύει να…
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2024 και τις νέες λίστες επιδόσεων των Flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών δημοσίευσε το Paris…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ