
H Sovcomflot εκκίνησε τη μεταφορά πετρελαίου Urals στην Ασία μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με διαθέσιμα δεδομένα, καθώς το λιώσιμο των πάγων καθιστά δυνατή τη διέλευση πλοίων από την Αρκτική.
Συγκεκριμένα, το «Viktor Bakaev», δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax, το οποίο διαχειρίζεται η Sovcomflot και στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, φόρτωσε περίπου 100.000 μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου από τα Ουράλια στο Πριμόρσκ στις 21 Ιουλίου και αυτή τη στιγμή βρίσκεται καθ’ οδόν προς την Ασία, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Την ίδια ώρα, δύο ακόμα Aframaxes της Sovcomflot, το «Korolev Prospect», στο οποίο επίσης έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, και το «Vernadsky Prospect», κατευθύνονται από τη ρωσική Άπω Ανατολή προς τα δυτικά μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Μόσχα αναζητά εναλλακτικές διαδρομές προς την Ασία, καθώς οι δυτικές κυρώσεις καθιστούν δύσκολη ‒για τον στόλο της‒ την επιχείρηση κοντά στα ύδατα χωρών της ΕΕ. Το Βόρειο Πέρασμα, αν και συντομότερη διαδρομή έναντι του Σουέζ, απαιτεί τη χρήση παγοθραυστικών προκειμένου τα πλοία να διέλθουν από τις βόρειες ακτές της Ρωσίας.
To Βόρειο Πέρασμα εκτείνεται σε μήκος περίπου 5.600 χλμ. (3.500 μιλίων) και συνδέει το λιμάνι του Μουρμάνσκ κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία προς τα ανατολικά με τον Βερίγγειο Πορθμό κοντά στην Αλάσκα. Οι πάγοι έχουν συρρικνωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, γεγονός που οι επιστήμονες έχουν συνδέσει με την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή.
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έχει προωθήσει την ανάπτυξη της διαδρομής ως μέρος της στροφής της Ρωσίας προς την Ασία εν μέσω της μεγαλύτερης κρίσης στις σχέσεις με τη Δύση.
Το Βόρειο Πέρασμα είναι συνήθως ανοικτό για τις διά θαλάσσης μεταφορές από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ