
H Sovcomflot εκκίνησε τη μεταφορά πετρελαίου Urals στην Ασία μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με διαθέσιμα δεδομένα, καθώς το λιώσιμο των πάγων καθιστά δυνατή τη διέλευση πλοίων από την Αρκτική.
Συγκεκριμένα, το «Viktor Bakaev», δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax, το οποίο διαχειρίζεται η Sovcomflot και στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, φόρτωσε περίπου 100.000 μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου από τα Ουράλια στο Πριμόρσκ στις 21 Ιουλίου και αυτή τη στιγμή βρίσκεται καθ’ οδόν προς την Ασία, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Την ίδια ώρα, δύο ακόμα Aframaxes της Sovcomflot, το «Korolev Prospect», στο οποίο επίσης έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, και το «Vernadsky Prospect», κατευθύνονται από τη ρωσική Άπω Ανατολή προς τα δυτικά μέσω του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Μόσχα αναζητά εναλλακτικές διαδρομές προς την Ασία, καθώς οι δυτικές κυρώσεις καθιστούν δύσκολη ‒για τον στόλο της‒ την επιχείρηση κοντά στα ύδατα χωρών της ΕΕ. Το Βόρειο Πέρασμα, αν και συντομότερη διαδρομή έναντι του Σουέζ, απαιτεί τη χρήση παγοθραυστικών προκειμένου τα πλοία να διέλθουν από τις βόρειες ακτές της Ρωσίας.
To Βόρειο Πέρασμα εκτείνεται σε μήκος περίπου 5.600 χλμ. (3.500 μιλίων) και συνδέει το λιμάνι του Μουρμάνσκ κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία προς τα ανατολικά με τον Βερίγγειο Πορθμό κοντά στην Αλάσκα. Οι πάγοι έχουν συρρικνωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, γεγονός που οι επιστήμονες έχουν συνδέσει με την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή.
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έχει προωθήσει την ανάπτυξη της διαδρομής ως μέρος της στροφής της Ρωσίας προς την Ασία εν μέσω της μεγαλύτερης κρίσης στις σχέσεις με τη Δύση.
Το Βόρειο Πέρασμα είναι συνήθως ανοικτό για τις διά θαλάσσης μεταφορές από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ