
Την Τρίτη 30 Ιουλίου ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο τη συνυπογραφή της σύμβασης από το ελληνικό δημόσιο για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής της μαρίνας μεγάλων σκαφών (mega-yachts) εντός του λιμένα Κέρκυρας.
Το Υπουργικό Συμβούλιο παρείχε εξουσιοδότηση σε τρεις υπουργούς, συγκεκριμένα Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού, για την υπογραφή της.
Για την αξιοποίηση της μαρίνας, διεξήχθη, ως γνωστόν, ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ και επιλέχθηκε ως ανάδοχος η εταιρεία Lamda Marinas Investments, θυγατρική της Lamda Development. Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 έτη και η σύμβαση θα κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων.
Με την αφορμή αυτή, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος γιατί μια μακρά προσπάθεια 4-5 χρόνων με τον ΟΛΚΕ, το ΤΑΙΠΕΔ, τα συναρμόδια Υπουργεία, κλπ, έφθασε στο τέλος της.
Η μαρίνα mega-yachts είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο υποδομής, το οποίο – μαζί με την μαρίνα στη Σπηλιά – πρόκειται να εκτινάξει τον θαλάσσιο τουρισμό στην Κέρκυρα και να φέρει ιδιαίτερα ποιοτικό τουρισμό στο νησί.
Θα συμβάλει επίσης στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, ιδίως σε μια περιοχή όπως εκείνη του Ιονίου, όπου αφενός υπάρχει αυξημένη ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού σε μαρίνες και αφετέρου η χώρα μας δέχεται πίεση από αναδυόμενες γειτονικές ανταγωνιστικές αγορές.
Να τονίσω ότι πρόκειται να δημιουργηθούν αρκετές νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή, τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής, όσο και κατά την λειτουργία της μαρίνας.
Τα οφέλη από τη σύναψη της σύμβασης είναι πολλαπλά. Το ελληνικό δημόσιο θα έχει ένα άμεσο οικονομικό όφελος της τάξεως των 20 εκ. ευρώ, ενώ πρόκειται να επενδυθούν περίπου άλλα 20 – 25 εκ. ευρώ, για την κατασκευή της μαρίνας. Επίσης θα καταβάλλεται ετήσιο μίσθωμα.
Να πω, τέλος, ότι στην σύμβαση εκτός από το δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ, συμβάλλεται και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας.
Τώρα μένει να υπογραφεί η σύμβαση τον άλλο μήνα και να κυρωθεί από την Βουλή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της Tsakos Energy Navigation συνεχίζει να αυξάνεται με την παραλαβή νεότευκτων S-MAX DP2 Shuttle Tankers. Ειδικότερα, βάσει ανακοίνωσης της εταιρείας, στο «πηδάλιο»…
Το κινεζικής κατασκευής πλοίο μεταφοράς οχημάτων «BYD Shenzhen», που είναι το μεγαλύτερο παγκοσμίως στο είδος του, απέπλευσε το απόγευμα της 27ης Απριλίου για το…
Υγειονομικός συναγερμός κρούεται στη Σιέρα Λεόνε που βρίσκεται στη δυτική Αφρική. Ειδικότερα, η Σιέρα Λεόνε έχει βρεθεί αντιμέτωπη με αύξηση των κρουσμάτων της mpox,…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ