
Αρκετές ήταν οι παραγγελίες για containerships κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων το α΄ εξάμηνο του 2024, με το LNG να προπορεύεται.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Clarkson Research, το α΄ εξάμηνο παραγγέλθηκαν 40 containerships διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG έναντι 20 διπλού καυσίμου μεθανόλης. Πρόκειται για μια αντιστροφή της τάσης που καταγράφηκε το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, όταν είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 65 containerships διπλού καυσίμου κατανάλωσης μεθανόλης και 35 διπλού καυσίμου LNG.
Διαφαίνεται, συνεπώς, ότι η φρενίτιδα παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης μεθανόλης που είχε παρατηρηθεί πέρυσι κόβει ταχύτητα, ενώ από την άλλη το LNG κερδίζει «συμμάχους», λόγω συγκεκριμένων παραγόντων, όπως είναι η διαθεσιμότητα και το κόστος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Maersk, η οποία έστειλε πρόσφατα αίτημα υποβολής πρότασης (RFP) σε ναυπηγεία για την παραγγελία 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατανάλωσης LNG και μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs. Η κίνηση αυτή ήρθε μετά την αναβολή της παραγγελίας για 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με κινητήρα μεθανόλης από την China State Shipbuilding Corporation (CSSC) τον περασμένο Μάιο και την απόφαση της δανέζικης εταιρείας να επανεξετάσει το deal. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι η κίνηση της Maersk ήταν αποτέλεσμα διαφωνίας της με το κινεζικό ναυπηγείο σε ό,τι αφορά τα πρότυπα σχεδίασης των πλοίων.
Τη μετατόπιση του ναυπηγικού ενδιαφέροντος στα containerships κατανάλωσης LNG φαίνεται πως καλοβλέπουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τα οποία, λόγω υψηλότερου κόστους, είχαν στραμμένο το βλέμμα τους στα πλοία μεταφοράς LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών του για την παγκόσμια απασχόληση προχώρησε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), στο πλαίσιο της ανανεωμένης έκδοσης της έκθεσης «World Employment…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ