
Καθώς οι κυρώσεις των δυτικών χωρών πλήττουν την εμπορική δραστηριότητα της Ρωσίας, εκείνη είναι αναγκασμένη να μετατοπίσει τις εμπορικές της ροές από την Ευρώπη προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή και ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η εύρεση νέων οδών μεταφοράς.
Υπό αυτές τις συνθήκες, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής των σιδηροδρόμων του Ιράν, Miad Salehi, η Ρωσία πραγματοποίησε για πρώτη φορά εξαγωγές άνθρακα προς την Ινδία μέσω των ιρανικών σιδηροδρόμων.
Ειδικότερα, το Σάββατο 20 Ιουλίου, μια αμαξοστοιχία επτά βαγονιών, που περιείχε 9.500 τόνους ρωσικού άνθρακα, διέσχισε τις σιδηροδρομικές γραμμές του Ιράν με προορισμό την Ινδία. Πρόκειται για το δεύτερο τρένο που πραγματοποιεί το εν λόγω δρομολόγιο μέσα σε 40 ημέρες, ενώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο Masoud Pezeshkian’s, η διακίνηση εμπορευμάτων μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου του Ιράν αναμένεται να αυξηθεί, χάρη στη συνεργασία της χώρας με τις γειτονικές Ρωσία και Κίνα.
Τα τρένα που μετέφεραν τον ρωσικό άνθρακα χρησιμοποίησαν τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ο οποίος συνδέει τη Ρωσία με την Ινδία μέσω του Ιράν. Ο INSTC αποτελεί μια πολυτροπική διαδρομή 7.200 χλμ., που περιλαμβάνει σιδηρόδρομο, οδικό δίκτυο και θαλάσσιους λιμένες και εκτείνεται από την Αγία Πετρούπολη έως το λιμάνι της Βομβάης στην Ινδία.
Η κατασκευή του INSTC ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά η περαιτέρω ανάπτυξή του έχει λάβει νέα ώθηση, υπό το πρίσμα των κυρώσεων που υφίσταται η Ρωσία. Τέλος, η Ινδία επιδιώκει να καταστήσει αυτή τη διαδρομή εναλλακτική λύση στην πρωτοβουλία «Belt and Road» της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ