
															Καθώς οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να περιορίσουν τις ανθρακικές εκπομπές, ώστε να συμμορφωθούν εγκαίρως με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ελλοχεύει ο κίνδυνος να απολέσουν την ανταγωνιστική τους θέση.
Σύμφωνα με τους Financial Times, υψηλόβαθμα στελέχη της IAG, ιδιοκτήτριας εταιρείας της British Airways, σε πρόσφατες δηλώσεις τους ανέφεραν πως οι αερομεταφορείς στην Ευρώπη θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την πράσινη μετάβασή τους.
Ειδικότερα για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, υπάρχει πλέον η απαίτηση να χρησιμοποιούν καύσιμα προερχόμενα από βιώσιμες πηγές ενέργειας σε ποσοστό 6% έως το 2030.
Τα συγκεκριμένα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) παράγονται από μη ανθρακικές πηγές και εκπέμπουν 70% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Ωστόσο, η παραγωγή τους είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, με λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης αεροπορικών καυσίμων πέρυσι να προέρχεται από βιώσιμες πηγές, γεγονός που καθιστά το κόστος τους ιδιαίτερα υψηλό.
Γι’ αυτόν τον λόγο, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ζητήσει τη στήριξη των κυβερνήσεων τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην ΕΕ, ώστε να αυξηθεί η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Σε αντίθετη περίπτωση, κι άλλες εταιρείες αναμένεται να ακολουθήσουν τη στρατηγική της Lufthansa, η οποία τον προηγούμενο μήνα ανακοίνωσε αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων της για τη χρηματοδότηση της ενεργειακής της μετάβασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ