
Καθώς οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να περιορίσουν τις ανθρακικές εκπομπές, ώστε να συμμορφωθούν εγκαίρως με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ελλοχεύει ο κίνδυνος να απολέσουν την ανταγωνιστική τους θέση.
Σύμφωνα με τους Financial Times, υψηλόβαθμα στελέχη της IAG, ιδιοκτήτριας εταιρείας της British Airways, σε πρόσφατες δηλώσεις τους ανέφεραν πως οι αερομεταφορείς στην Ευρώπη θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την πράσινη μετάβασή τους.
Ειδικότερα για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, υπάρχει πλέον η απαίτηση να χρησιμοποιούν καύσιμα προερχόμενα από βιώσιμες πηγές ενέργειας σε ποσοστό 6% έως το 2030.
Τα συγκεκριμένα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) παράγονται από μη ανθρακικές πηγές και εκπέμπουν 70% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Ωστόσο, η παραγωγή τους είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, με λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης αεροπορικών καυσίμων πέρυσι να προέρχεται από βιώσιμες πηγές, γεγονός που καθιστά το κόστος τους ιδιαίτερα υψηλό.
Γι’ αυτόν τον λόγο, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ζητήσει τη στήριξη των κυβερνήσεων τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην ΕΕ, ώστε να αυξηθεί η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Σε αντίθετη περίπτωση, κι άλλες εταιρείες αναμένεται να ακολουθήσουν τη στρατηγική της Lufthansa, η οποία τον προηγούμενο μήνα ανακοίνωσε αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων της για τη χρηματοδότηση της ενεργειακής της μετάβασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ