
Πληθαίνουν τα περιστατικά τραυματισμού επιβατών λόγω ισχυρών αναταράξεων κατά τη διάρκεια πτήσεων, με τον προβληματισμό να αυξάνεται δεδομένου ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει τρόπος ακριβούς πρόβλεψης των συγκεκριμένων αναταράξεων.
Τελευταίο περιστατικό εκείνο που έλαβε χώρα χθες Δευτέρα 1η Ιουλίου, οπότε και αεροσκάφος της Air Europa, ένα Boeing 787-9 Dreamliner που πραγματοποιούσε την πτήση από τη Μαδρίτη στο Μοντεβιδέο, έκανε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Νατάλ της Βραζιλίας. Η αιτία πίσω από την αναγκαστική προσγείωση δεν ήταν άλλη πέραν από «σοβαρές αναταράξεις» που προκάλεσαν τον τραυματισμό πολλών επιβατών.
Λίγο περισσότερο από ένας μήνας έχει περάσει από το πρώτο σημαίνον περιστατικό αναταράξεων. Στις 21 Μαΐου, πτήση της Singapore Airlines που πραγματοποιούσε δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, έπεσε σε ισχυρές αναταράξεις με αποτέλεσμα να κάνει αναγκαστική προσγείωση στη Μπανγκόκ. Λίγες μέρες αργότερα, επιβαίνοντες σε πτήση της Qatar Airways, από τη Ντόχα με προορισμό την Ιρλανδία, τραυματίστηκαν στη διάρκεια αναταράξεων.
Με τα περιστατικά ολοένα και να πληθαίνουν, η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει στρέψει το βλέμμα της στην κλιματική κρίση, την οποία θεωρεί νούμερο ένα αιτία για την άνοδο των περιστατικών αναταράξεων που καταγράφεται τα τελευταία έτη.
Υπάρχουν δύο είδη αναταράξεων, εκείνες που εμφανίζονται στο ραντάρ των αεροσκαφών και μπορούν να αποφευχθούν και οι «αόρατες» αναταράξεις, που όπως είναι προφανές θεωρούνται και πιο επικίνδυνες. Το κατά πόσο είναι πραγματικά αόρατες είναι ένα θέμα που οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διευθετήσουν.
Στο πλαίσιο αυτό, αεροπορικές εταιρείες με αιχμή του δόρατος τη στατιστική ανάλυση και τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγουν φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο που θα προβλέπει με υψηλή ακρίβεια την πιθανότητα «συνάντησης» μιας «αόρατης ανατάραξης».
Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο μέτρο πρόληψης που φέρεται πως είναι αναγκαίο να υιοθετηθεί άμεσα είναι η αναγκαστική χρήση της ζώνης ασφαλείας, πέραν της απογείωσης και προσγείωσης του αεροσκάφους.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ