
Ρεκόρ αρνητικών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας σημείωσε φέτος η Ευρώπη λόγω της αναντιστοιχίας ζήτησης και προσφοράς, καθώς η παραγωγή ηλιακής ενέργειας εκτοξεύεται στα ύψη, γεγονός που θα μπορούσε να συμβάλει στη μετατόπιση των επενδύσεων σε αναγκαίες λύσεις αποθήκευσης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στις περισσότερες μεγάλες οικονομίες της Ευρώπης κατέγραψε μηδενικές ή αρνητικές τιμές-ρεκόρ για αριθμό ωρών το α΄ πεντάμηνο του 2024.
Αν και η αυξημένη παραγωγή υδροηλεκτρικής και πυρηνικής ενέργειας έχει επίσης παίξει κάποιο ρόλο για την υπερπροσφορά στην αγορά ενέργειας, υπερδιπλασιάστηκε, μεταξύ 2019 και 2023, και η ηλιακή ισχύς στα 263 GW, σύμφωνα με στοιχεία της SolarPower Europe.
Το αποτέλεσμα είναι, στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, να υπάρχει πτώση των τιμών όταν η ζήτηση φτάνει στο χαμηλότερο σημείο μέσα στην ημέρα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εκτίμησε ότι η αποθήκευση ενέργειας θα χρειαστεί να υπερτριπλασιαστεί από το 2022 έως το 2030, για να συμβαδίζει με τις προβλέψεις για συμμετοχή 69% από ΑΠΕ στο ηλεκτρικό της σύστημα μέχρι τότε, ενώ και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) τόνισε σε ετήσια έκθεσή του την επείγουσα ανάγκη για αποθήκευση της ενέργειας.
Αναφορικά με τις εναλλακτικές λύσεις, εκτός από την αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες, άλλες επιλογές, όπως τα έξυπνα δίκτυα και οι μετρητές με τεχνητή νοημοσύνη, θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν τους καταναλωτές στη βελτιστοποίηση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ