
Η Ρωσία φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον Αρκτικό Ωκεανό ως συντομότερη διαδρομή για την παράδοση πετρελαίου στην Ασία.
Ήδη, όπως ανέφεραν δημοσιεύματα, το δεξαμενόπλοιο «Shturman Skuratov», χωρητικότητας 41.401 dwt (μπορεί να μεταφέρει περίπου 200.000 βαρέλια πετρελαίου), καταγράφηκε στις 18 Ιουνίου από το AIS στο Βόρειο Πέρασμα με κατεύθυνση την Άπω Ανατολή.
Πέρυσι το καλοκαίρι, πετρελαιοφόρα μετέφεραν 1,5 εκατ. τόνους πετρελαίου μέσω του Αρκτικού Ωκεανού σε διάφορα λιμάνια της Κίνας, συμπεριλαμβανομένων των Ningbo, Tianjin και Huizhou. Μάλιστα, οι Ρώσοι αξιωματούχοι στοχεύουν να υπερδιπλασιάσουν τις εν λόγω ροές φορτίων σε 3-4 εκατ. τόνους για το 2024.
Το ταξίδι του «Shturman Skuratov» έρχεται περίπου έξι εβδομάδες νωρίτερα από την πρώτη αποστολή πετρελαίου πέρυσι, που έγινε στα τέλη Ιουλίου, επιβεβαιώνοντας τις φιλοδοξίες της Ρωσίας να μεταφέρει μεγαλύτερο όγκο φορτίων από τη συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή αυτό το καλοκαίρι, εκμεταλλευόμενη το λιώσιμο των πάγων.
Τα ταξίδια προς την Ασία μέσω της Αρκτικής ξεκίνησαν πέρυσι το καλοκαίρι, μετά τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού, πετρελαιοφόρα Suezmax (που δεν είναι κατηγορίας πάγου) έκαναν πολυάριθμες διαδρομές μεταφέροντας πετρέλαιο στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ