
Η Ρωσία φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον Αρκτικό Ωκεανό ως συντομότερη διαδρομή για την παράδοση πετρελαίου στην Ασία.
Ήδη, όπως ανέφεραν δημοσιεύματα, το δεξαμενόπλοιο «Shturman Skuratov», χωρητικότητας 41.401 dwt (μπορεί να μεταφέρει περίπου 200.000 βαρέλια πετρελαίου), καταγράφηκε στις 18 Ιουνίου από το AIS στο Βόρειο Πέρασμα με κατεύθυνση την Άπω Ανατολή.
Πέρυσι το καλοκαίρι, πετρελαιοφόρα μετέφεραν 1,5 εκατ. τόνους πετρελαίου μέσω του Αρκτικού Ωκεανού σε διάφορα λιμάνια της Κίνας, συμπεριλαμβανομένων των Ningbo, Tianjin και Huizhou. Μάλιστα, οι Ρώσοι αξιωματούχοι στοχεύουν να υπερδιπλασιάσουν τις εν λόγω ροές φορτίων σε 3-4 εκατ. τόνους για το 2024.
Το ταξίδι του «Shturman Skuratov» έρχεται περίπου έξι εβδομάδες νωρίτερα από την πρώτη αποστολή πετρελαίου πέρυσι, που έγινε στα τέλη Ιουλίου, επιβεβαιώνοντας τις φιλοδοξίες της Ρωσίας να μεταφέρει μεγαλύτερο όγκο φορτίων από τη συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή αυτό το καλοκαίρι, εκμεταλλευόμενη το λιώσιμο των πάγων.
Τα ταξίδια προς την Ασία μέσω της Αρκτικής ξεκίνησαν πέρυσι το καλοκαίρι, μετά τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού, πετρελαιοφόρα Suezmax (που δεν είναι κατηγορίας πάγου) έκαναν πολυάριθμες διαδρομές μεταφέροντας πετρέλαιο στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ